TEST: Renault Laguna Grandtour – Další krok
Postoupit o stupínek výše při zachování shodné ceny, to není špatná nabídka. V případě Laguny Grandtour s nejsilnějším turbodieselem pod kapotou se vám to může povést.
Pokud byste měli ve firmě zájem si předcházet vaše zaměstnance, můžete jim nabídnut lepší automobil. A ani nemusíte příliš otevírat finanční kohoutky. Tedy v případě, kdy byste se rozhodli dopřát si komfort střední třídy za cenu slušného kompaktu. Anebo jinak. Ukažte mi u konkurence jiný automobil s nejsilnějším turbodieselem, bohatou výbavou a automatickou převodovkou, který se ceně testované laguny, o které tu od začátku mluvím, byť jen přiblíží.
Abych byl konkrétní, k testu do naší redakce dorazila Laguna Grandtour 2.0 dCi ve výkonové verzi 127 kW (175 koní) s automatickou převodovkou a ve výbavové linii Bose, jejíž ceníková cena činí 644 900 Kč. Od ní lze v současnosti odečíst díky slevové akci nezanedbatelných 60 000 Kč a to nemluvím o dalších bonusech, kterých se flotilový zákazník může u Renaultu ještě dočkat. Navíc je nejvýše pravděpodobné, že přítomný výkonný audiosystém Bose s deseti reproduktory nebude u vás ve firmě největším trhákem, takže cena bude v případě střídmější výbavy dál klesat. A to už je vcelku zajímavá nabídka.
Proč se tedy Renaultu s prodejem nové laguny tak nedaří? Na vině je v prvé řadě proklamovaná nespolehlivost předchůdkyň třetí generace, která nedávno prošla lehkým faceliftem. Ten se promítl do exteriéru vozu, což je nejvíce patrné zejména na přední části. V interiéru je změn ještě o trochu méně, což ale není na škodu.
Za volantem laguny se budete cítit velmi pohodlně a nadchnout musí víc než solidní nabídka prostoru. Toho je ostatně dostatek i v zavazadlové části, která nabízí dobrou využitelnost a při sklopení zadních sedadel vytváří zcela rovnou ložnou plochu.
Již zmiňovaný testovaný nejsilnější turbodiesel z nabídky poskytuje výkon 175 koní, který uděluje vozu velmi slušnou dynamiku. Jeho chod by ale mohl být o něco kultivovanější a šestistupňová automatická převodovka by mohla řadit o něco dříve a rychleji. V zásadě ale budete s projevem laguny spokojeni. Jízda s vozem francouzské provenience je velmi komfortní a ty tam jsou typické neduhy předchozích generací s necitlivým a přeposilovaným řízením či nekonečnými náklony karoserie.
Klidná jízda s danou specifikací znamená spotřebu kolem 7 litrů na sto km, městský provoz spotřebu o jeden litr zvedá. Výsledky to nejsou při výkonu motoru a automatické převodovce špatné, ale konkurence tuhle pasáž zvládá přece jen o chloupek lépe.
Nadšení později přináší i pohled do ceníku, zejména na položky jednotlivých výbav, kdy už například druhá úroveň Black Edition poskytuje nejen plné bezpečnostní vybavení s osmerem airbagů, ale zároveň položky s litými 17“ koly, bi-xenonovými natáčecími světlomety, velmi vydařenou funkcí v podobě hands-free karty Renault, automatickou klimatizací či navigačním a komunikačním systémem Carminat TomTom. Od základu je pak k dispozici záruka na 36 měsíců nebo ujetí 150 000 km, kterou lze v případě zájmu prodloužit na 48 nebo 60 měsíců.
Technické údaje: Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi 127 kW AT
Cena od: 694 900 Kč (s DPH)
MOTOR: přeplňovaný naftový čtyřválec, 1995 cm3, 127 kW/3750 ot./min, 360 Nm/2000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Maximální rychlost: 215 km/h
Spotřeba město/mimo/kombi: 8,2/5,3/6,3 l/100 km
Emise CO2: 165 g/km
Objem zavazadlového prostoru: 508 l
{gallery}automobil_ve_firme/renault_laguna_GT{/gallery}