Osmý Golf Variant bude delší, větší a s čistými diesely
Zatímco Škoda Octavia se představila nejdřív jako kombík a poté jako liftback, její německý sourozenec Volkswagen Golf to má naopak. Golf Variant se ukázal po hatchbacku jako druhá karosářská varianta. Zaujme zejména novými hybridními motory a čistými diesely s novou technologií vstřikování.
V Německu bude předprodej modelu Volkswagen Golf Variant zahájen 10. září, další evropské země budou postupně následovat. V ČR se vůz objeví na konci listopadu, předprodej bude odstartován na přelomu září a října.
Nová generace VW Golf Variant má vnější délku 4633 mm (plus 66 mm oproti předchůdci). Rozvor náprav je nyní 2680 mm (plus 50 mm). S nárůstem délky došlo ke změně proporcí. Golf Variant vyvolává nyní dojem delšího a nižšího vozu. Přední a zadní světlomety používají ve všech verzích techniku LED.
V novém modelu Golf Variant nalezne pohodlí pět cestujících, protože prodloužení rozvoru bylo téměř kompletně využito ve prospěch interiéru. Délka interiéru se prodloužila o 48 mm na 1798 mm. Cestující na sedadlech vzadu mají k dispozici o 48 mm více místa pro nohy. Až po horní hranu opěradel zadních sedadel má zavazadlový prostor objem 611 litrů (plus 6 litrů v porovnání s modelem Golf Variant 7). Při využití celé výšky interiéru až po strop s namontovanou síťovou přepážkou v úrovni opěradel předních sedadel vzroste objem na 1642 litrů (plus 22 litrů).
Zákazníci mají na výběr například motory eTSI s 48V technologií a 7stupňovou převodovkou DSG. Kombinací 48V řemenem poháněného generátoru s funkcí spouštěče, 48V lithium-iontového akumulátoru a motoru TSI vznikl nový částečně hybridní pohon (tzv. „Mild Hybrid“). Mezi výhody nových jednotek eTSI patří výrazné snížení spotřeby paliva, protože Golf Variant za příznivých provozních podmínek vždy vypíná přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním a pokračuje v jízdě setrvačností s nulovými lokálními emisemi. Všechny jednotky eTSI jsou proto sériově vybaveny 7stupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Bez ní by nebylo možné realizovat neznatelné přechody mezi fázemi setrvačné jízdy a pohonu s motorem TSI.
Pro model Golf Variant jsou kromě toho k dispozici inovativní motory TDI. Emise oxidů dusíku (NOx) u nich výrazně snižuje systém „Twindosing“ – dvojité vstřikování AdBlue se dvěma katalyzátory SCR (Selective Catalytic Reduction), ve kterých probíhá selektivní katalytická redukce. Nově nabízené jednotky TDI se tak řadí mezi nejčistější a nejhospodárnější vznětové motory na světě.