Škoda Enyaq iV: První elektrické SUV dostane i verzi RS

Povedený dynamický design, dojezd až 510 kilometrů, pohon zadních nebo všech kol a ve variantě RS zrychlení na stovku za 6,2 sekundy. A základní cena od od 1 059 900 Kč. To je nová Škoda Enyaq iV.

Předobjednávat vozy ŠKODA ENYAQ iV bude na českém trhu možné od 3. září. Cena základního modelu bude na českém trhu začínat na 1 059 900 Kč, k dispozici však budou také další varianty. Exkluzivní, bohatě vybavená limitovaná edice 1 895 vozů Founders Edition připomíná úspěšnou historii podniku a také jeho založení Václavem Laurinem a Václavem Klementem před 125 lety. Vozy ENYAQ iV z edice Founders Edition zdobí plaketa s pořadovým číslem na multifunkčním koženém volantu, kterou vyrábí český sklářský podnik Preciosa. Začátek prodeje vozů ENYAQ iV z exkluzivní edice Founders Edition je plánován na jaro 2021.

ENYAQ iV nabízí zcela novou koncepci pohonu a využívá tak možnosti modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Jádrem této platformy je tzv. skateboardová architektura. Z důvodu úspory místa je baterie umístěna v podlaze. Díky dvěma různým kapacitám baterie, čtyřem výkonovým stupňům od 132 do 225 kW a pohonu zadních nebo všech kol tak plní všechny požadavky zákazníků a poskytne různé možnosti využití. Díky dojezdu až 510 km* v režimu WLTP je ENYAQ iV dokonalým společníkem pro každý den. Vůz zvládne táhnout přívěs o hmotnosti až 1 400 kg (8% stoupání), resp. 1 200 kg (12% stoupání).

SsangYong Musso Grand, pick-up
Čtete také

SsangYong Musso Grand: Facelift přinesl hlavně luxusnější interiér

Pick-up SsangYong Musso Grand dostal facelift, který se začal prodávat na českém trhu. Změny jsou hlavně na přední masce a v interiéru….

Centrální obrazovka s úhlopříčkou 13″ je vůbec největší obrazovkaSamostatně stojící, centrální obrazovka vozu ENYAQ iV ohromí velkým 13″ displejem. Jde o největší displej aktuálně dodávaný do vozů ŠKODA. Nabízí personalizované režimy zobrazení a lze ji ovládat dotykem, pomocí posuvné lišty, gesty podobně jako u mobilního telefonu, pohybem ruky nebo také pomocí digitální asistentky Laury. Laura rozumí celkem 15 jazykům, šesti z nich také vysloveným celým větám. Nový Virtuální kokpit s 5,3″ displejem zobrazuje řidiči informace o rychlosti, asistenčních systémech, zobrazuje jízdní data nebo údaje z navigace. Režimy zobrazení lze snadno přepínat tlačítkem na multifunkčním volantu.

ŠKODA ENYAQ iV nabízí zcela novou koncepci pohonu. Vrací se tak k historii značky ŠKODA. Stejně jako dřívější vozy ŠKODA dostalo i nové elektrické SUV pohon zadních kol. ENYAQ iV nabízí dojezd až 510 km v režimu WLTP. Umožňuje také dobíjení na rychlonabíjecích stanicích na stejnosměrný proud s výkonem až 125 kW, kde dobíjení baterie s kapacitou 82 kWh (netto 77 kWh) z 5 % na 80 % kapacity trvá v ideálním případě 38 minut. ENYAQ iV lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu na střídavý proud s výkonem až 11 kW. V závislosti na kapacitě baterie trvá dobíjení 6 až 8 hodin. ENYAQ iV lze také vybavit přenosnou nabíječkou iV, která je kompatibilní s 230V i 400V zásuvkou.

O ekologickou jízdu se ve voze ŠKODA ENYAQ iV starají celkem čtyři výkonové stupně a dvě různé kapacity baterie. Obě nejvýkonnější verze mají navíc ještě druhý elektromotor umístěný na přední nápravě, nabízí pohon všech kol a systémový točivý moment 425, resp. 460 Nm. Základní výkonovou verzí je ŠKODA ENYAQ 60 iV s pohonem zadních kol. Lithium-iontová baterie má kapacitu 62 kWh, respektive netto kapacitu 58 kWh. Elektromotor umístěný na zadní nápravě má výkon 132 kW. Maximální točivý moment činí 310 Nm. Dojezd činí až 390 km.

Nejdelší dojezd až 510 km* v režimu WLTP nabízí verze ENYAQ 80 iV s výkonem 150 kW a maximálním točivým momentem 310 Nm. Jeho baterie má kapacitu 82 kWh, resp. netto kapacitu 77 kWh. Stejnou baterii využívá také verze ENYAQ 80x iV o výkonu 195 kW a verze ENYAQ RS iV o výkonu 225 kW. Obě verze mají dva elektromotory a nabízí pohon všech kol. Obě verze nabízí dojezd až 460 km.

Mimořádný požitek z jízdy nabízí vrcholný model ŠKODA ENYAQ RS iV, který zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,2 s. Maximální rychlost činí 180 km/h a je tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí. Nejvýkonnější verze také může táhnout přívěs o hmotnosti až 1 400 kg. Vůz nabízí na přání mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení.

Základní technické údaje jsou zde: