Škoda Enyaq iV: Takhle bude vypadat nový český elektromobil

auto, skica, Škoda, Enyaq iV

Škoda zveřejnila první designové obrázky nového elektrického modelu Škoda Enyaq iV. Představí se 1. září v Praze a automobilka dnes zveřejnila rozhovor s vedoucím designu eteriéru Karlem Neuholdem.

auto, skica, Škoda, Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je prvním vozem značky postaveným na modulární elektrifikované platformě. Jak se tímto modelem dále rozvíjí designový jazyk značky Škoda?

Karl Neuhold: I v případě modelu Enyaq iV sázíme na emocionální designový jazyk značky , kterým se vyznačují už modely SCALA, KAMIQ a nová, čtvrtá generace modelu OCTAVIA. Také pro model Škoda Enyaq iV jsou typické výrazné linie, čisté plochy a krystalické prvky, vyzdvihující um českých sklářů. Jeho proporce se ovšem liší od těch, které jsou známé u našich dosavadních SUV: Škoda Enyaq iV má kratší příď a protaženou linii střechy. Působí tak velmi dynamickým dojmem a proměňuje vůz na prostornou, tiše plující, kosmickou loď.

Opel Frontera
Čtete také

Opel Frontera se vrací po 20 letech. Ale velký offroad to nebude

Opel oživuje legendární jméno Frontera. Nepůjde ale o pětidveřový velký offroad, ale robustní kompaktní SUV

Jak byste souhrnně popsal design prvního vozu značky Škoda vyvinutého jako čistě elektrický vůz?

Neuhold: Design vozu Škoda Enyaq iV je progresivní, vyvážený a sebevědomý. Nové proporce mu dodávají mimořádnou dynamiku i velkorysou prostornost. Velká kola a velká světlá výška mu dodávají mohutný vzhled vozu SUV.

Co je pro Vás osobně nejvýraznějším prvkem v designu vozu Škoda Enyaq iV?

Neuhold: Jednoznačně příď. I u našich elektrických vozů vědomě sázíme na výraznou masku, která je výrazným identifikačním rysem značky. V případě vozu Enyaq iV je maska protažená výrazně  dopředu a je vzpřímenější, což umocňuje vzhled silného vozu. Pozornost jistě upoutají také Matrix-LED hlavní světlomety a světla pro denní svícení.

Jaké jsou největší rozdíly v designu exteriéru mezi elektrickým vozem, postaveným na MEB platformě, a vozem se spalovacím motorem?

Neuhold: Rozdíly spočívají ve výšce vozu a v délce předních a zadních převisů. V případě platformy MEB jsou baterie umístěné v podlaze vozu, což ušetří místo. Díky tomu je karoserie o něco vyšší. Celý dojem se však vybalancuje delším rozvorem náprav. Jednotlivé komponenty elektrického pohonu zabírají ve srovnání s konvenčním spalovacím motorem méně místa, což umožňuje kratší převisy vpředu a vzadu. Karoserie vozu Enyaq iV je delší, a navíc velmi aerodynamická, což pozitivně ovlivňuje dojezd. Hodnota cx od 0,27 je pro SUV této velikosti působivý výsledek.

Co dělá z vozu Škoda Enyaq iV ve Vašich očích typický vůz značky ?

Neuhold: Enyaq iV ztělesňuje všechny přednosti a silné stránky vozů Škoda a představuje důležitý krok k trvale udržitelné budoucnosti společnosti. Spojuje prostornost, všestrannost a „Simply Clever“ nápady. Současně nabízí překvapivé a chytré funkce. Je to vůz pro aktivní život i rodinu; hodí se i na dlouhé cesty. To vše z něj dělá dokonalého společníka pro každý den.