Tříletý leasing nejvíc srazí cenu luxusních sedanů. Co se vyplatí koupit?
V současné době je na trhu víc ojetých vozidel, vrácených z leasingu, protože se kvůli koronaviru na několik týdnů zastavil trh s jejich prodejem. Tříletý leasing srazí hodnotu některých aut víc než jiných, což může být zajímavá příležitost k nákupu.
Americká společnost ISeeCars zanalyzovala 6,9 milionu ojetých automobilů, aby identifikovala ty, které po tříletém leasingu nejvíc ztratí na hodnotě. Zatímco průměrné vozidlo odepisuje 39,1 procenta, najdou se i modely, které ztrácí více než polovinu své hodnoty, což vede k výrazným úsporám pro potenciální kupce. Přestože některé vozy se v Evropě neprodávají, většina ano.
10 vozidel s největší ztrátou hodnoty po třech letech
1 | Audi A6 | 55.8% |
2 | Ford Fusion Hybrid | 54.9% |
3 | BMW 3 | 54.9% |
4 | Volvo S60 | 53.2% |
5 | Mercedes-Benz E | 52.7% |
6 | Lincoln MKZ | 51.8% |
7 | INFINITI Q50 | 51.8% |
8 | BMW 4 Series | 51.7% |
9 | INFINITI QX60 | 51.0% |
10 | Audi A4 | 51.0% |
Seznamu dominují luxusní sedany. V první desítce jich je hned osm. „Luxusní vozidla jsou často pronajímána prostřednictvím leasingu, což vytváří jejich přebytek na trhu ojetých vozů,“ uvedl šéf ISeeCars Phong Ly. „Vzhledem ke zvýšené poptávce po SUV jsou luxusní sedany méně populární a musí výrazně snížit cenu, aby přilákaly kupce ojetých aut.“
Jednou ze dvou výjimek je Ford Fusion Hybrid. U něj je zajímavé, že zatímco nová hybridní verze tohoto modelu je o 3500 dolarů dražší než benzinová, u ojetého vozu je naopak o 1000 dolarů levnější. Druhou výjimkou, a jediným SUV v TOP 10, je Infinity QX60.
Martin Šidlák