Tatra Phoenix: Nová éra legendárního náklaďáku
Společnost Tatra oficiálně představuje svou novou modelovou řadu civilních nákladních vozidel s označením Tatra Phoenix.
Tatra Phoenix je nový začátek, start do vyšších pater´konkurenceschopnosti na poli produktu i poprodejních služeb. S novým vozidlem se otevírá další kapitola světově úspěšného „románu s názvem Tatra Phoenix“.
Díky spojení s významným výrobcem nákladních vozidel DAF a skupinou PACCAR vstupujeme do éry zcela zásadní globalizace nabídky našich výrobků a služeb.
Unikátní inovovaný tatrovácký podvozek s novou přídavnou převodovkou a pneumatickým odpružením všech náprav doplněný o kabinu DAF CF 85 (krátká nebo spací), motor PACCAR MX s výkonem 265 kW až 375 kW a převodovku ZF Ecosplit – manuálně řazená, nebo AS-Tronic – automatizovaná, představují pro zákazníky ideální řešení.
Tatra Phoenix zachovává tradici pohonu všech kol s možností připojení či odpojení pohonu přední nápravy kdykoliv během jízdy bez nutnosti zastavení. Ve standardní konfiguraci budou k dispozici vozidla 4×4, 6×6, 8×8 a nově také 8×6. Vozidlo tak nemá problém pohybovat se i v tom nejtěžším terénu, ale zároveň je nyní lépe přizpůsobeno pro smíšený provoz.
Tatrovácká koncepce podvozku vozidla nabízí centrální nosnou rouru a s ní pomocí příčníků spojený svařovaný rám, které tvoří extrémně tuhý nosný systém vozidla. Vysoká tuhost nosné struktury ovlivňuje rozhodujícím způsobem jízdní vlastnosti a namáhání rámu a nástaveb.
Podvozek světoznámé tatrovácké koncepce může fungovat bez svařovaného horního rámu, to znamená, že některé nástavby mohou být připojeny pomocí příčníků přímo k centrální rouře. Díky tomu se především u sklápěčů zvyšuje užitečné zatížení a vozidla se tak stávají produktivnější. Podobné řešení si nemůže klasická koncepce vozidla s žebřinovým rámem dovolit. Tuhá nosná struktura podvozku ve spojení s nezávisle odpruženými výkyvnými polonápravami umožňuje vyšší rychlost jízdy v terénu ve srovnání s vozidly klasické koncepce při zachování komfortu jízdy, ke kterému vysokou měrou přispívá kompletní vzduchové odpružení vozidla Tatra Phoenix, kde jsou zadní nápravy odpruženy pomocí patentovaného řešení Tatra Phoenix King Frame, a také modernizovaný systém řízení.
Důkazem robustnosti a spolehlivosti vozidla je 36měsíční záruční doba (nebo průběh 300 000 km) na hnací trakt vozidla, což je v současnosti v dané třídě vozidel nejvíce.