TEST: Audi A6 – Manažerský sen…
Silná trojka limuzín vyšší střední třídy dostala letos novou krev v podobě Audi A6. Několik desítek českých manažerů si tuhle limuzínu objednalo ještě předtím, než dorazila na český trh. Neudělali chybu?
Za hlavní výhody modelu A6 považuje sama ingolstadtská automobilka především lehkou hliníkovou karoserii a velký výběr nových asistenčních a multimediálních systémů. Pojďme se tedy na novinku podívat podrobněji.
Koncern Volkswagen zavelel k designovému sjednocení modelů jednotlivých automobilek a nejmarkantnější je to právě u Audi, jejíž produkce je založena na sedanech. U Audi tak nyní platí, co mi už před mnoha lety vadilo u Volva. Když kolem vás trochu rychleji projede nové Audi, řeknete si „A4? A6? A8???“. Má to svoje výhody i nevýhody – lidé si můžou myslet, že máte levnější auto než ve skutečnosti, jiní naopak…
Pokud bych měl ale hodnotit design A6 zcela samostatně bez ohledu na ostatní produkci značky, tak budu jen těžko hledat chyby. Limuzína o délce 4,92, šířce 1,87 a výšce jen 1,46 metru je proporčně dokonale vyvážená, ve srovnání s Mercedesem E a BMW 5 je nejdelší, nejširší a tím pádem i uvnitř nejprostornější. Dravě tvarované přední světlomety jí dodávají trochu sportovní dravosti, pohledné jsou i výrazné linie na bocích.
Interiér na výbornou
Jedničku zaslouží Audi za ztvárnění a zpracování interiéru. Už v testu A7 v minulém čísle jsem se rozplýval nad použitými materiály z vrstveného dřeva, v A6 si je můžete dopřát také. Přístrojová deska vypadá honosně, moderně, ale přitom není přeplácaná ovládacími prvky. Efektní je výsuvný 8palcový informační a navigační displej. Zobrazování informací na něm se ovládá přes rozhraní MMI umístěné na mohutné středové konzole, která trochu omezuje prostor spolujezdce (asi se počítá s tím, že jeho sedadlo bude nejméně obsazované). Ovládání je velmi intuitivní, navíc třeba údaje do navigace můžete zadávat přes originální touchpad jen psaním písmen prsty na malou plošku.
Kromě očekávaných věcí, jako je navigace nebo rádio, ovládáte přes MMI rozhraní také nastavení vozu. Prostřednictvím Audi drive select můžete zvolit nejen mezi sportovním či komfortním nastavením podvozku a převodovky, ale k dispozici je i možnost nastavení ekonomicky šetrného módu. Zvolit můžete rovněž vlastní nastavení jednotlivých částí systému.
Náskok díky technice
Za příplatek (tohle slovo bude asi váš prodejce Audi používat hodně často, protože seznam příplatkové výbavy má několik stránek) je k dispozici řada nejmodernějších asistenčních systémů. Bezpečnostní systém Audi pre sense (40 999 Kč) je v mnoha případech schopen ve spojení s aktivním tempomatem zmírnit následky nehody nebo srážku dokonce zcela odvrátit, Audi active lane assist (15 474 Kč) pomáhá řidiči udržovat auto v jízdním pruhu, parkovací asistent (32 887 Kč) umí sám zaparkovat do podélného i příčného stání a asistent nočního vidění (56 196 Kč) upozorní pomocí termokamery na případné chodce na noční silnici.
V nabídce je v tuto chvíli pět motorů s výkony od 130 do 220 kW, přičemž převažují ty dieselové. Testovaný vůz měl pravděpodobně v Česku nejžádanější variantu motoru 3.0 TDI 180 kW, pohonu všech kol quattro a automatické převodovky S tronic (mimochodem – manuál můžete mít jedině v kombinaci s agregátem 2.0 TDI). BMW 5 asi nabídne o něco sportovnější svezení, ale Audi A6 je jistotou v oblasti suverénního komfortu. A to ani nemusíte volit vzduchové odpružení (54 811 Kč). Na pneumatikách ve velikosti od 16 do 20 palců se auto velmi jistě drží silnice a cestující hýčká komfortní jízdou, kterou neruší ani hluk motoru.
Auto nemá problémy s rychlou jízdou po dálnici, ani rozbitými českými okreskami. Dieselový agregát i přes svůj impozantní výkon 180 kW umí být s lehkou nohou i zajímavě úsporný – výrobce udává průměrnou spotřebu dokonce rovných šest litrů na sto kilometrů.
Dostatek síly je k dispozici už od nízkých otáček a turboefekt je už samozřejmě minulostí.
Best of
Takže je Audi A6 dobré nebo špatné auto? Troufám si říct, že možná to nejlepší, co je nyní ve vyšší střední třídě k mání. Ale stejně jako u konkurence platí, že automobilka si za dokonalost nechá dobře zaplatit. Základní model seženete pod milion – 991 100 Kč za verzi 2.0 TDI 130 kW. To je v podstatě stejně jako Mercedes 200 CDI BlueEFFICIENCY (991 200 Kč), které má ale výrazně nižší výkon 100 kW. Srovnatelné BMW 520d 135 kW už stojí přes milion (1 042 500 Kč).
Verze 3.0 TDI quattro je naopak skoro vrcholnou verzí v nabídce, čemuž odpovídá základní cena 1 324 400 Kč. Pokud si ale budete chtít dopřát všech výše uvedených technických a komfortních inovací, snadno se cena vyšplhá před dva miliony. Třeba jen za 20palcová hliníková kola dáte sto tisíc.
Technické údaje: Audi A6 3.0 TDI quattro
Cena: 1 324 400 Kč (s DPH)
MOTOR:
Charakteristika: Naftový přeplňovaný šestiválec
Maximální výkon: 180 kW/4000 ot./min
Maximální točivý moment: 500 Nm/1400 ot./min
DYNAMIKA A SPOTŘEBA
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení: 6,1 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 7,2/5,3/6,0 l/100 km
Emise CO2: 158 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška: 4915/1874/1455 mm
Rozvor: 2912 mm
Objem zavazadlového prostoru: 530 l
Pohotovostní hmotnost: 1795 kg
DALŠÍ MOTORIZACE:
Benzin: 2.8 FSI (150 kW), 3.0 TFSI (220 kW)
Diesel: 2.0 TDI (130 kW), 3.0 TDI (150 kW)
{gallery}automobil_ve_firme/audi_A6{/gallery}