Počet hybridů ve firmách se zdvojnásobil. Jezdí v nich i taxikáři

Počet hybridních aut ve firemních flotilách se podle českého zastoupení Toyoty loni téměř zdvojnásobil o 1505 na 3262 vozů.

 

Množství provozovaných elektromobilů vzrostlo o 631 na celkových 2709 vozů na elektřinu, vyplývá to z databáze Merk.cz. Hybridní vozy si také stále častěji pořizují i taxislužby. Řidiči taxi i celé taxikářské společnosti čím dál častěji sahají namísto dieselových vozů po hybridních autech. Důvodem jsou nižší provozní náklady i nižší náročnost na údržbu.

Čtěte také: Emise vzniklé opotřebením pneumatik jsou 1200x horší než ty z výfuku. Elektromobily to jen zhoršují

 

 

Výhody hybridních vozů pro podnikové vozové parky vnímá podle průzkumu NMS Market Research už 58 procent manažerů firemních flotil v Česku. O přechodu na hybridní vozy uvažuje 55 procent firem.
„Není to jen o sázení stromků a zákazu plastových brček, je to o ekologickém chování každý den. A jsou to právě firmy, které musí pomoci městům snižovat emise,“ říká Filip Benda z pražské společnosti Profesional Taxi provozující službu Profi Taxi, která si pořídila flotilu 24 vozů Toyota, z nichž většina je právě s hybridním pohonem.

Čtěte také: Elektromobily mají parkovat zdarma. Ne, je to nesystémové. Radnice se neshodnou

 

 

Ještě před pár lety mluvila o udržitelném způsobu života jen hrstka ekologických nadšenců, dnes jsou zprávy o stavu planety slyšet na každém kroku. O nadměrné spotřebě plastů, nebezpečných výfukových plynech a pronikání uhlíku do atmosféry, jež mají za následek změny klimatu, dnes mluví všechna média, celebrity i vlády nejmocnějších zemí světa.
„Obzvlášť ve městě působí spalovací motory zbytečné problémy. Mají velké emise, jsou hlučné. Proto jsou pro taxislužbu hybridy jasnou volbou. Jezdíme s nimi se spotřebou 4 l/100 km, což znamená také výrazně menší náklady, oproti předchozí dieselové flotile dokonce o 30 procent,“ popisuje Benda. Video najdete zde
Souhlasí s ním také Michal Juríček z havířovské společnosti Cool Taxi: „Většinu času jezdíme po městě, kde máme při jízdě na elektřinu nulové emise. Přijedeme a odjedeme tiše, nikoho nerušíme. V běžném provozu navíc ušetříme v zimě 20 procent nákladů, v létě dokonce 35 procent oproti běžným autům.“ Také jeho firma zvolila hybridní vozy značky Toyota kvůli jejich spolehlivosti a nejdelší zkušenosti s výrobou těchto ekologických pohonů.
Zdroj: Toyota