Elektrická Mazda MX-30 s veganským interiérem zná českou cenu
První sériově vyráběný elektromobil značky Mazda, model MX-30 zveřejnil při své světové premiéře v Tokiu rovnou i českou cenu – 899 990 Kč. Jde o speciální více vybavenou edici, základní model bude levnější. První kusy dorazí do Česka zhruba v září 2020.
Vůz s délkou 4395 mm má baterie o kapacitě 35,5 kWh, což sice slibuje dojezd jen okolo 200 km na jedno nabití, ale naopak díky nižší váze bateriových článků výborné jízdní vlastnosti. Mazda rovnou přiznává, že by novinka měla být druhým autem do rodiny, určená na krátké vzdálenosti po městě a do práce.
V Čechách lze auto předobjednat přímo na stránkách společnosti Mazda přes registrační formulář nebo u autorizovaných prodejců značky. Speciální limitovaná série FIRST EDITION s bohatou výbavou bude nabízena pouze do vyprodání zásob. K prodeji bude ve čtyřech barevných variantách. Základní je krémová barva Ceramic. V nabídce dále budou tři třítónové barvy (s tmavou střechou a sloupky v dalším odstínu), a to krémová Ceramic, matná šedá Polymetal a červená Soul. Celá modelová řada, která bude pakety kopírovat nabídku výbav pro Mazdu CX-30, bude představena na autosalonu v Ženevě. Cena limitované série FIRST EDITION s bohatou výbavou – bude začínat na 899 990 Kč.
Vysokonapěťový akumulátor („baterie“) je pevně integrován do struktury karoserie. Toto řešení zvyšuje celkovou tuhost a přispívá k vynikající rychlosti odezvy na pokyny řidiče. Vzhledem k roli, jakou hraje zvuk ve vnímání hnací síly a rychlosti, vytvořila Mazda pro model MX-30 také elektronický zvukový systém, který je synchronizován s otáčkami motoru. Ke stabilnější a klidnější jízdě přispívá rovněž systém GVC, který byl v případě tohoto modelu zdokonalen tak, aby využíval předností elektrického pohonu (electric G-Vectoring Control Plus).
Designově jde na první pohled o povedené auto v duchu ostatních současných vozů značky. V interiéru se objevují ekologicky šetrné materiály a pravá kůže je nahrazena veganskou alternativou. Středová konzola kreativně využívá korek.