Ford Ranger dostane výkonnější motor a 10stupňovou převodovku
Nejprodávanější pick-up v Evropě se představuje s novým vznětovým motorem 2.0 EcoBlue bi-turbo o výkonu 157 kW (213 k). Další významnou novinkou je desetistupňová samočinná převodovka.
Od poloviny letošního roku se v Evropě začne prodávat nová verze pick-upu Ford Ranger. Přijíždí s propracovaným vznětovým motorem Ford 2.0 EcoBlue, který je vybaven systémem selektivní katalytické redukce (SCR) a ve spojení s novou desetistupňovou samočinnou převodovkou přináší až o devět procent nižší spotřebu paliva. Na vrcholu nabídky motorizací stojí varianta 2.0 EcoBlue bi-turbo s nejvyšším výkonem 157 kW (213 k) a točivým momentem 500 Nm. Ve srovnání s dosavadním motorem 3.2 TDCi to představuje nárůst o 10 kW, respektive 30 Nm.
Sériově je nový Ranger vybaven připojitelným pohonem všech kol a nabízí nové technologie, zvyšující produktivitu i komfort – například infotainment Sync 3.
Jako první model ve své třídě nabídne Ranger předkolizní asistent s detekcí chodců a inteligentní omezovač rychlosti již v sériové výbavě. Na přání je nově k dispozici aktivní parkovací asistent. Varianty s výkonnějšími motorizacemi nyní disponují funkcí aktivního potlačování okolního hluku.
Nový Ranger je zkonstruovaný pro provoz v náročném terénu. Má světlou výšku 230 mm a pyšní se brodivostí 800 mm, což znamená nejlepší hodnotu v dané třídě. Nájezdové úhly 29 stupňů vpředu a 21 vzadu umožňují s jistotou překonávat i velké terénní překážky. V závislosti na zvolené variantě má Ranger nosnost až 1 252 kg a může táhnout přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.
Souběžně se zahájením prodeje modernizovaného Rangeru v polovině roku 2019 přijde na trh rovněž nový Ranger Raptor, vyvinutý divizí Ford Performance. Tento model je předurčen pro sportovní jízdu mimo zpevněné komunikace.