Hyundai ix20: Evropská třída
Jihokorejská značka vsadila s malým MPV ix20 na evropské pojetí. Dvojče modelu Kia Venga bylo navrženo v Evropě a stejně jako jeho sourozenec Kia Venga sjíždí z montážních linek v severomoravských Nošovicích. A u nás se mu náramně daří.
Model ix20 vstoupil na náš trh s ročním zpožděním po uvedení sesterské Vengy a ihned po zahájení prodeje se mu začalo nečekaně dařit. V lednu, tedy již ve svém čtvrtém prodejním měsíci, se posunul v prodejích na druhé místo ve svém segmentu, který byl doposavad neohroženým teritoriem Škody Roomster. A ten musel letos v únoru dokonce na své pozici kapitulovat, když ho model ix20 s počtem 153 prodaných kusů předběhl a sesadil z trůnu. Může za to jistě agresivní cenová politika, ale taková Venga vychází cenově velmi podobně a v některých případech díky akčním nabídkám i o něco lépe, ale takových prodejních výsledků v současné době zdaleka nedosahuje. Hyundai ix20 totiž drží v ruce i další trumfy, mezi které patří například velmi povedený design.
Byť nejde u kategorie malých MPV o typický flotilový segment, právě již zmiňovaná Škoda Roomster by mohla o oblíbenosti této třídy mezi firemními automobily vyprávět. Modelu ix20 navíc do karet hraje i pětiletá záruka na vůz spojená s bezplatnou asistenční službou a preventivními prohlídkami.
V nabídce je k dispozici v podstatě čtveřice motorů s objemy pohybujícími se v úzkém rozmezí 1,4 až 1,6 litru. Z benzinových pohonných jednotek je na výběr základní jednačtyřka a silnější šestnáctistovka, dieselový agregát je nabízen v dvojím výkonovém provedení, jehož silnější verze nahrazuje agregát 1.6 CRDi, nalézající se pod kapotou sesterského modelu Kia Venga. Silnější dieselová varianta s výkonem 66 kW se dostavila i k našemu testu a nutno podotknout, že se jedná o verzi, jež bude pro fleetová auta s větším náběhem kilometrů ideální. Příplatek 15 000 oproti slabší 57 kW verzi není příliš vysoký a silnější agregát nabídne o poznání důstojnější akceleraci a především širší rozsah využitelných otáček. Dynamika se v praxi zdá výrazně lepší než napovídá pohled do technické tabulky a potěší i nízká spotřeba. Ta se během testu pohybovala kolem šesti litrů paliva na každých 100 km. Ve městě se spotřeba ustálila na 6,7 l/100 km.
Jízda s ix20 mě mile překvapila. Podvozek je o poznání komfortnější než u Vengy a lépe se tak vypořádává s nerovnostmi našich silnic. Trochu hůře je na tom řízení, které je prosto jakékoliv zpětné vazby, na druhé straně vás potěší přesný a lehký chod šestistupňového manuálu. Interiér ix20 je útulnější než ten u modelu Venga a vynachválit jsem si nemohl ani pohodlí v přítomných sedadlech druhé nejvyšší výbavy Style (celkem na výběr pět stupňů výbav). V těch šlo absolvovat stovky kilometrů v kuse bez náznaku bolesti zad a to se může v případě firemního automobilu leckdy hodit.
Technické údaje: Hyundai ix20 1.4 CRDi
Cena: 344 990 Kč (s DPH)
MOTOR: přeplňovaný naftový čtyřválec, 1396 cm3, 66 kW / 4000 ot./min, 220 Nm / 1750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 14,5 s
Maximální rychlost: 167 km/h
Spotřeba město/mimo/kombi: 5,0 /4,2/4,5 l/100 km
Emise CO2: 119 g/km
Objem zavazadlového prostoru: 440 l
{gallery}automobil_ve_firme/hyudai_ix20{/gallery}