Servisní interval až 40 000 kilometrů. PSA uvádí dodávky Peugeot Partner a Citroën Berlingo Van
Dvojici malých dodávek oceněných titulem „International Van of the Year 2019“ začal v Česku prodávat koncern PSA. Peugeot Partner a Citroën Berlingo Van za shodnou akční cenu od 294 900 Kč bez DPH. Zaujmou variabilitou a také jedním motorem s neobvykle dlouhým servisním intervalem.
Technicky i cenově jsou oba vozy totožné, hlavní rozdíl mezi nimi je v interiéru, kdy Berlingo nabízí klasickou pakubní desku, Partner tzv. i-Cokpit s malým volantem a digitálním displejem umístěným až nad ním.
Automobily se vyrábějí ve dvou délkách karoserie L1 (440 cm) a L2 (475 cm) s 2 délkami rozvoru. Rozměry vozu s délkou 4,40 m u verze L1 garantují optimalizovanou délku ložné plochy 1,81 m. Tato délka umožňuje naložit dvě europalety o kapacitě od 3,30 m3 do 3,80 m3 podle zvolené verze. Tyto hodnoty jsou ještě vyšší u verze L2, jejíž délka činí 4,75 m (+ 35 cm). Nabízí délku ložné plochy 2,16 m a objem nákladového prostoru mezi 3,90 m3 a 4,40 m3. Hodnota užitečného zatížení je v segmentu nejvyšší a pohybuje se od 650 kg do 1 000 kg, a to jak u verze L1, tak u verze L2.
Dopředu se mohou posadit 3 osoby. Tato praktická možnost je podnikateli velice oceňována, neboť umožňuje převážet osoby i pracovní nástroje a optimalizovat přitom počet cest. Díky absenci ruční brzdy mohlo být prostřední sedadlo rozšířeno. Uvnitř vozu je možné dosáhnout ploché podlahy, navýšit objem nákladového prostoru o 400 l a ložnou plochu prodloužit až na 3 m ve verzi L1 a na 3,35 m u verze L2, přičemž je možné zachovat místo pro přepravu dvou osob díky sklopnému postrannímu sedadlu pro spolujezdce.
Nabídku benzinových motorů 1.2 PureTech tvoří verze o výkonu 130 koní s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 a PureTech 110 koní s šestistupňovou manuální převodovkou. Žádanější zřejmě zůstanou diesely. Zea začátku se budou prodávat starší 1.6 BlueHDi o výkonu 75 nebo 100 koní, a úplně nový 1.5 BlueHDi 130 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou. U něj je zajímavé, že zatímco všechny ostatní benzinové i naftové agregáty mají servisní interval 25 000 km nebo jeden rok, s novinkou se musí do servisu až po 40 000 kilometrech nebo dvou letech. Při větším zatěžování motoru, například řadě studených startů v zimě ale elektronický systém vyhodnotí ztrátu oleje nebo jeho opotřebení a pošle uživatele fo servisu dřív.
Do třídy malých dodávek přináší dvojice PSA řadu dosud nedostupných elektronických asistentů, za zmínku stojí především indikátor přetížení. Jakmile náklad vozu dosáhne 90% hranici povolené hmotnosti, rozsvítí se na ovladači bílá LED žárovka. Přesáhne-li tuto hranici, rozsvítí se žlutá LED žárovka a zároveň se na palubní desce objeví vizuální výstraha. Jízdě s přetíženým vozem ale systém nezabrání.