Toyota Camry se vrací a chce hybridem konkurovat dieselovému passatu
Camry je dlouhodobou stálicí nabídky Toyoty už od roku 1982, v Evropě ale byly prodeje tohoto modelu ukončeny v roce 2004. Příští rok se ale chce s novou generací vrátit i do České republiky. Sází na to, že prodeje dieselů klesají a zákazníci rádi sáhnou po úsporném hybridu.
Toyota Camry bude nabízena pouze jako sedan. S délkou 4885 mm má zavazadlový prostor 524 litrů. Mezi konkurencí je delší jen Opel Insignia. Passat nabídne 584 litrů, ovšem jak Toyota zdůrazňuje, Camry je hybrid a plug-in hybridní verze passatu má kufr jen 402 litrů. U japonské novinky jsou totiž baterie umístěny pouze pod zadními sedadly.
Vůz je postaven na nové platformě TNGA s nízko umístěným těžištěm. Hybridní pohon čtvrté generace s agregátem 2,5l má výkon 218 koní, který rozjede auto z 0 na 100 km/h za 8,3 s. Průměrná spotřeba má přitom dosahovat jen 4,2-4,3 l/100 km. Čistě na elektřinu dokáže vůz jet až do rychlosti 125 km/h, takže slibuje využívat výhody elektrického pohonu nejen ve městě, jak bývá u hybridů zvykem, ale i mimo obce.
Předprodej bude zahájen do konce listopadu, první vozy dorazí k novým majitelům ve druhém čtvrtletí roku 2019. Americká varianta vzniká v továrně Toyoty v Kentucky, Camry prodávaná v Česku bude pocházet z Japonska.
Český importér zvolil poměrně agresivní cenovou strategii, kdy hned od uvedení na trh nabídne na všechny výbavové verze 15procentní slevu. Ze základní výbavy za 920 000 Kč s DPH se tak dostane na 782 000 Kč.