Elektrický Mercedes EQC má přes 400 koní, prodávat se začne v červnu
Dlouho očekávaná elektrická ofenziva luxusních německých značek je tady. Mercedes představil svoje první čistě elektrické SUV, které dostalo jméno EQC. Slibuje špičkový výkon na úrovni Mercedesu-AMG GLC 43 4MATIC – tedy zrychlení za zhruba 5 sekund.
Jak už samotný název naznačuje, elektrická novinka bude velikostí patřit do rodiny modelů „C“. Svou velikostí a základem podvozku má nejblíž k vozům GLC a GLC coupé. EQC měří na délku 4761 mm a disponuje rozvorem 2873 mm. Bočním profilem je zhruba uprostřed mezi GLC a GLC coupé, záď se mírně svažuje právě ve stylu druhého jmenovaného modelu. Jinak designéři zvolili hodně umírněné linie, žádné výrazné boční prolisy apod. Od ostatních mercedesů je ale odlišná přední a zadní část vozu. Na obou stranách je výrazné LED osvětlení, které se táhne téměř po celé šířce karoserie. Vpředu ve formě tenké linie mezi kapotou a chladičem, vzadu pod hranou okna. Moderně pojatému interiéru pak dominuje jedna velká spojená obrazovka palubních přístrojů a infotainmentu.
Dva elektromotory – každý pro jednu nápravu – mají dohromady maximální výkon rovných 300 kW, neboli 408 koní. To dává autu zrychlení z nuly na sto za 5,1 sekundy. V řadě GLC to nemá konkurenci, většího zrychlení si budou moct dopřát jen majitelé dvou vrcholných úprav AMG.
650 kilogramů baterií o kapacitě 80 kW uložených v podlaze zvyšuje celkovou hmotnost auta až na 2445 kg. Slibují ale dojezd 450 km podle cyklu NEDC. S rychlonabíječkou 110 kW by se baterie měla nabít z 10 na 80 % během 40 minut. S tím počítá třeba i rychlá navigace vozu. Při kalkulování cesty bere jednak v potaz aktuální dopravní podmínky, ale i teplotu nebo výškový profil trati, které mají vliv na spotřebu energie, navrhne ovšem i případně potřebnou zastávku u nabíjecí stanice. To vše započítá do výsledného dojezdového času.
S otevřením objednávek se počítá v dubnu příštího roku, prodej v Evropě včetně České republiky pak má začít v červnu.