TEST: Volkswagen Passat – Sedmé vydání bestselleru

vw passat 7

vw passat 7Volkswagen Passat 2.0 TDI… kolik je na světě flotilovějších modelů? Loni se představil v nové, už sedmé generaci, kterou mnozí považují pouze za facelift. O kolik je lepší, než ta předchozí?

vw passat 4Volkswagen Passat je mi blízký už tím, že jsme stejný ročník, jenže já se zatím replikoval v podobě dětí jen ve dvou exemplářích, kdežto passatů sjelo z výrobních linek už více než 15 milionů. V České republice se jen loni prodalo 2220 kusů, o čemž se dalšímu v pořadí, Fordu Mondeo s 1418 registracemi, může jen zdát. Designově se passat sblížil s velkou částí ostatních vozů značky Volkswagen, především v oblasti čelní masky, které dominují čtyři vodorovné chromované lišty. Přední a zadní světla odkazují na větší Phaeton.

Osobně mi taková unifikace je trochu proti srsti, ale kdybych ostatní vozy z Wolfsburgu neznal, tak Passat sám o sobě vzhledově splňuje všechny moje požadavky na manažerský vůz. Uvnitř naopak beru typický volkswagenovský interiér jako výhodu, protože mi jeho určitá strohost, spojená ovšem s intuitivním uspořádáním všech přístrojů, maximálně vyhovuje. Některé detaily jsou sice jiné, třeba jako z Phaetonu převzaté analogové hodiny uprostřed palubní desky nebo srovnání ovladačů kolem klimatizace, ale celkově je všechno „důvěrně známé“.

vw passat 3Motorů je v nabídce osm a jejich spotřeba se snížila až o 19 procent. Nejmenší turbodiesel 1.6 TDI se 77 kW spotřebuje průměrně jen 4,2 l/100 km. Populárnější ale bude spíš testovaný naftový dvoulitr o výkonu 103 kW, u něhož je průměrná spotřeba 4,5 l/100 km, což je sice trochu teoretické číslo, ale prakticky není problém s passatem jezdit za méně než šest litrů. Konstrukčně stejný zůstal i podvozek, ale má lepší nastavení a zlepšilo se i odhlučnění kabiny, takže celkově je jízda ještě o krůček příjemnější než doposud.

Marketingové označení „nová generace“ Volkswagen obhajuje především technickým pokrokem, a výčet novinek je v této oblasti skutečně dlouhý. Za zmínku stojí například automatická funkce nouzového brzdění, systém rozpoznávání únavy řidiče či asistent světlometů, který sám přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly. Trakci v zatáčkách zlepšuje elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.

Zdálo se, že passat už nemá co zlepšovat, ale jeho nová verze dokázala dodat další přidanou hodnotu v mnoha oblastech. Jeho cena v případě limuzíny a motoru 2.0 TDI začíná na 646 100 Kč, ale Volkswagen poskytuje velkoodběratelskou slevu už při nákupu tří osobních vozidel během jednoho roku.

 

Technické údaje: VW Passat 2.0 TDI 

Cena: 646 100 Kč (vč. DPH)

Motor: přeplňovaný naftový čtyřválec, 1968 cm3 103 kW / 4200 ot./min, 320 Nm / 1750 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s

Maximální rychlost: 211 km/h

Spotřeba město mimo/kombi: 5,6 /4,0 /4,6 l/100 km

Emise CO2: 119 g/km

Objem zavazadlového prostoru: 565 l

{gallery}automobil_ve_firme/VW_Passat{/gallery}