Audi Q8 zná svou cenu
Vrcholný model SUV řady ingolstadtské automobilky s označením Q8 dorazil na český trh. Nabídka prozatím zahrnuje jedinou motorizaci, jejíž cena byla jen těsně stlačena pod dva miliony korun včetně daně. Stylovější varianta modelu Q7 se siluetou kupé bude útočit na úspěch modelů BMW X6, či Mercedesu GLE Coupé.
Novinka luxusně vybaveného SUV má na délku 4986 milimetrů, na šířku 1995 milimetrů a je vysoká 1705 milimetrů. Spolu s linií kupé a kupodivu velmi svébytným a atraktivním designem vyzařuje nejen sportovní charakter, ale i respekt jako žádné jiné SUV značky se čtyřmi kruhy. Jako první přichází na český trh verze 50 TDI skrývající pod kapotou šestiválcový třílitrový vznětový motor o výkonu 210 kW. Cena této verze byla stanovena na 1 608 182 Kč bez DPH (1 945 900 Kč s daní). Standardní výbavu lze ještě rozšířit balíčky Gravity a Technology, které přinášejí další výbavové prvky aktuálně se zvýhodněním až 134 000 Kč. Paket Gravity mimo jiné zahrnuje navigaci MMI Plus s Audi Virtual Cockpitem a čtyřzónovou klimatizaci, které doplňují další položky. Paket Technology obsahuje HD Matrix LED světlomety, LED zadní světla s dynamickými ukazateli změny směru, dynamické natáčení kol zadní nápravy, adaptivní pneumatický podvozek, servomechanické dovírání dveří a asistenční paket Tour.
Audi Q8 disponuje částečně hybridním pohonem MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle). Lithium-iontový akumulátor a řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter) jsou integrovány do hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Akumulátor je uložen pod podlahou zavazadlového prostoru a má elektrickou kapacitu 10 Ah. V rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h se může Q8 pohybovat setrvačností s deaktivovaným motorem. V případě potřeby je agregát rychle a mimořádně komfortně znovu spuštěn. Při zpomalování dokáže BAS uskutečňovat rekuperaci kinetické energie s výkonem až 12 kW. Systém start-stop může motor vypnout již při 22 km/h. V praktickém provozu snižuje tato technika spotřebu paliva dle výrobce až o 0,7 litru na 100 kilometrů.
Audi Q8 50 TDI zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a maximální rychlost sahá na 245 km/h. O přenos hnací síly se stará osmistupňová převodovka tiptronic s rychlým řazením. Provoz v terénu umožňuje speciální odvzdušnění. Pomocí elektrického olejového čerpadla může převodovka tiptronic během setrvačné jízdy s deaktivovaným motorem zařadit převodový stupeň, který je zapotřebí při opětovném spuštění motoru. Po uvedení modelu 50 TDI by měly být na trh uvedeny postupně i další motorizace. Slabší dieselové provedení ponese označení 45 TDI, zájemce o benzinovou variantu potěší verze s šestiválcem 55 TFSI. Příjem objednávek Audi Q8, sjíždějících z montážní linky závodu Bratislava, v České republice startuje od 23. července a první vozy dorazí k prodejcům v srpnu.