TEST: Suzuki Kizashi – Vlajková loď

suzuki kizashi 4

suzuki kizashi 4Automobilka Suzuki ledabyle přeskočila nižší střední třídu a po hlavě skočila rovnou o segment výš. Pro zájemce rekrutující se především z řad středního a vyššího managementu připravila klasický sedan střední třídy, který dostal krom dalšího do vínku i povedený sportovní šmrnc.

Suzuki se s  novým modelem Kizashi rozhodla jít tak trochu proti proudu. V  době, kdy ostatní automobilky sázejí v  první řadě na  downsizigové motory, přichází s  modelem, jenž nabízí pouze jediný benzinový motor s  objemem téměř 2,5 litru. K tomu navíc rezignuje na  jakoukoliv možnost individualizace automobilu, který je k  dispozici v  jediné výbavě, kterou nelze nazvat jinak než plnou palbou. Nechybí elektricky ovládaná sedadla s koženým čalouněním, xenonové světlomety, dvouzónová klimatizace, přední i zadní parkovací asistenty či 18“ litá kola. Připlatit si tak lze pouze za  metalízu, multimediální centrum s  navigací či prodlouženou záruku. Ta je standardně poskytována na  tři roky nebo do 100 000 najetých km. Za příplatek 4600 Kč je možné ji prodloužit o rok a za 7200 Kč o dva.

Jediná motorizace

suzuki kizashi 2Právě jediná motorizace by se ale mohla postarat o  to, že Kizashi na  českých silnicích zase tak často potkávat nebudeme. Prodejům ve střední třídě vládnou firemní zákazníci s jasnou preferencí dieselových motorů, a  tak nebude mít Kizashi v Čechách a potažmo ani v celé Evropě na růžích zrovna ustláno. Ale i  přesto má Kizashi rozhodně co nabídnout. Pokud slevíte z  turbodieselu a  spokojíte se s  benzinovou motorizací o  objemu 2,4 litru s proměnným časováním ventilů a výkonem 131 kW, můžete volit ze dvou provedení. První z nich má manuální šestistupňovou převodovku a  pohon předních kol, zatímco druhé disponuje pohonem všech kol a  standardně bezestupňovou automatickou převodovku CVT. Cena prvně jmenované verze je v  již zmiňované bohaté výbavě 679  900 Kč, cena automatu s  pohonem 4×4 činí 759 900 Kč. A právě tuto kombinaci jsme měli k  dispozici pro náš test.

suzuki kizashi 8Pravdou je, že Suzuki Kizashi lehce inspirovaném tvary menšího modelu SX4, to na  první pohled moc sluší a zvolený design je všechno, jenom ne konzervativní. Jistou dávku viny nesou velká 18“ kola i přítomný sportovní kit, který je zahrnut v základní výbavě. I bez těchto prvků se nedá Kizashi upřít jistá dávka agresivního tvarování a sportovního pojetí.

Podobný duch na  vás dýchne i uvnitř automobilu. Interiéru nechybí dobré zpracování ani kvalitní materiály, jenom mi osobně maličko vadila jistá strohost středového panelu, který se tím na  druhé straně ale stává maximálně přehledným. Naopak drobnou výtku k přehlednosti bych měl u příliš hustého cejchování jednotlivých částí přístrojového štítu, kde bych volil raději střídmější pojetí.

Jistota na silnici

Co se týká prostornosti vozu, řidič si jistě stěžovat nebude. Místa má dostatek do  všech směrů a  dostává se mu i  dobrého výhledu. Karoserie s menším vstupním otvorem do kufru samozřejmě ztrácí něco z  přirozené praktičnosti, ale na  zavazadlový prostor o  objemu 461 l si nelze dál příliš stěžovat.

suzuki kizashi 5A co je ještě důležitější, tak ani na samotnou jízdu s vozem. Ta je velice příjemná s  jistým nádechem sportovnosti, která ale nepřichází na  úkor komfortu. Podvozek disponující minimálními náklony karoserie dobře tlumí nástrahy našich silnic a  neobtěžuje nepříjemným rázováním. Potěší i přesné řízení, byť jeho zpětná vazba působí lehce nepřirozeným dojmem.

Projev pohonné jednotky je hodně ovlivněn přítomností převodovky CVT. Motoru se zprvu příliš nechce do  otáček a pokud přidáte plný plyn, bude převodovka držet otáčky vysoko kolem hranice 5000 ot/min., dokud nohu znovu z plynu nesundáte. Pokud zatoužíte řadit sami, máte k dispozici šest přednastavených stupňů. Specialitou testované verze s  pohonem 4×4 je možnost volit tlačítkem mezi pohonem předních nebo všech kol, která je u sedanu střední třídy opravdu výjimkou. Samotný inteligentní pohon i-AWD využívá klasické elektronicky ovládané lamelové spojky sladěné s ESP, která připojuje pohon zadních kol, a  to až do  poměru 50:50.

Tento systém funguje naprosto bezvýhradně a  je velkou devizou Suzuki Kizashi, které bude minimálně do  příchodu přijatelného turbodieselu žehrat na  přítomnost jediné motorizace kombinované s  jedinou možnou výbavou.

 

Technické údaje: Suzuki Kizashi 2.4 VVT 4WD

Cena:  759 900 Kč (s DPH)

MOTOR

Charakteristika: benzinový čtyřválec  s proměnným časováním ventilů VVT

Maximální výkon: 131 kW/6500 ot./min

Maximální točivý moment: 230 Nm/4000 ot./min

DYNAMIKA A SPOTŘEBA

Maximální rychlost: 205 km/h

Zrychlení: 8,8 s

Spotřeba (město/mimo/kombi): 11,3/6,6/8,3 l/100 km

Emise CO2: 191 g/km

ROZMĚRY

Délka/šířka/výška: 4650/1820/1470 mm

Rozvor: 2700 mm

Objem zavazadlového prostoru: 461 l

Pohotovostní hmotnost: 1530 kg

 

petr abrahmek suzuki motor czechAutomobilka doporučuje:

Kizashi se profiluje jako sedan střední třídy s ideální kombinací komfortu a sportovnosti. Je určen především pro managery společností, kteří se chtějí svými vozy odlišit od tradičních zástupců flotilových managerských aut. Kizashi nabízí spojení silného zážehového motoru se systémem pohonu i-AWD a bezstupňovou převodovkou CVT s možností sekvenčního řazení.  Právě tato kombinace je dle mého názoru největší devizou vozidla s ohledem na nabídku konkurence. Mimořádná výbava vozidla poskytuje nejen nadstandardní pohodlí při cestování, ale rovněž nabízí prožitek z jízdy. Samozřejmostí je vysoká úroveň prvků zajišťujících bezpečí. A právě vzhledem k bohaté komfortní a bezpečností výbavě a příznivé ceně vozidla vidím Kizashi jako vhodnou alternativu vozových parků společností.

Petr Abrahámek, ředitel prodeje Suzuki Motor Czech

{gallery}automobil_ve_firme/suzuki_kizashi{/gallery}