Volvo XC40 chce být nejbezpečnějším vozem ve své třídě

Chystané nejmenší SUV od Volva označené jako XC40 má být podle zástupců automobilky nejbezpečnějším autem ve své třídě díky celé řadě asistenčních systémů.

 

Volvo XC40 je prvním vozem značky postaveným na základě kompaktní modulární architektury (CMA). Současně se může pochlubit celou řadou průkopnických technologií, které byly poprvé představeny společně s jeho sourozenci z modelových řad 90 a 60.
Nabídka bezpečnostních systémů a funkcí na podporu řidiče zahrnuje asistent pro jízdu v kolonách a semiautonomní řízení Pilot Assist II, poslední generaci systému City Safety, systém preventivní ochrany v případě nechtěného opuštění vozovky, systém varování před křížením cesty jiným vozidlem s funkcí automatického brzdění plnou brzdnou silou a kameru s výhledem do 360°, která řidiči pomůže při manévrování ve stísněném prostoru.
„Moderní městský život představuje pro řidiče, chodce, cyklisty a další uživatele vozovky složité dopravní prostředí. Cílem Volva XC40 je snížit kognitivní zatížení řidiče. Zatímco budou naše bezpečnostní a asistenční systémy aktivně rozpoznávat a zmírňovat potenciální kolize, vy si v roli řidiče budete užívat příjemnější jízdu, díky níž si cestování po městě více užijete,“ prohlásila viceprezidentka centra bezpečnosti automobilky Volvo Cars Malin Ekholm.
XC40 bude mít premiéru v září na autosalonu ve Frankfurtu a ve své třídě se utká především s modely BMW X1, Mercedes-Benz GLA a Range Rover Evoque. V tomto segmentu se v prvním pololetí letošního roku prodalo v Evropě 237 542 vozů, což o 24 procent více než ve stejném období loni. Novinka by měla Volvu pomoct v dosažení plánovaného cíle, kterým je prodávat v roce 2020 800 tisíc aut ročně. Loni to bylo 534 332.