Kdo má víc dílů, závodní vůz nebo závodní motocykl?

Seat vydal zajímavé srovnání stavby závodního vozu Leon Cup Racer a motorky Ducati MotoGP. Kdo má víc dílů?

 

Týmy SEAT Sport a Ducati Corse vyrábějí v Martorellu a Boloni vozidla pro umístění na stupních vítězů. Výroba vypadá následovně:
Dvě skládanky z tisíců dílů: Standardní skelet karoserie modelu Leon tvoří základ pro výrobu závodního vozu. Přidáním 1400 dílů k jeho struktuře vznikne ze sériově vyráběného modelu Cup Racer. Na druhé straně Ducati připevní 2060 dílů k podvozku, který byl specificky zkonstruován pro závody.
Až 277 hodin řemeslné práce: Od úplně prvního dílu až po dokončení vozidla věnují týmy mechaniků 277 hodin montáži závodního vozu a 80 hodin sestavení motocyklu.

Čtěte také: Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?

Srdce stroje: Motor závodního vozu Leon Cup Racer má hmotnost 170 kilogramů, zatímco motor závodního motocyklu Ducati váží 49 kilogramů. V obou případech se jedná o jeden z prvních komponentů, montovaných do vozidla. Rozdíl spočívá v tom, že motor automobilu zvedá při montáži dílenský jeřáb, zatímco u motocyklu zdvihnou motor tři mechanici manuálně, aby jej připevnili k rámu podvozku.
9 milisekund trvá řazení: Jednou z výzev pro konstruktéry závodních vozidel je získat zlomky sekundy při každé změně převodového stupně. V MotoGP spoléhá Ducati na technologii Seamless, která umožňuje řazení během pouhých 9 milisekund jednoduchým působením tlaku na řadicí páku. Leon Cup Racer je vybaven elektronicky řízenou šestistupňovou převodovkou DSG s páčkami na volantu pro manuální řazení.
Výkon pod kontrolou: Leon Cup Racer s hmotností 1119 kilogramů a nejvyšší rychlostí
267 km/h zpomaluje díky brzdové soustavě s kotoučovými brzdami o průměru 378 mm a šestipístkovými třmeny, zatímco závodní motocykl Ducati s nejvyšší rychlostí 350 km/h a hmotností 157 kilogramů je vybaven brzdovými kotouči o průměru 340 mm a čtyřpístkovými třmeny.