Elektrická a autonomní škodovka: Takhle vypadá uvnitř
Proti sobě otevírané dveře, chybějící B sloupek a čtyři samostatně otočná sedadla – to jsou hlavní znaky interiéru studie Vision E, kterou Škoda představí za pár dní na autosalonu v Šanghaji.
Do roku 2025 slibuje Škoda uvést na trh vedle plug-in-hybridů také pět čistě elektricky poháněných automobilů v různých segmentech. První vlaštovkou je koncept Vision E. Už dříve výrobce odtajnil rozměry: délku 4 645 milimetrů, šířku 1 917 milimetrů a výšku 1 550 milimetrů při rozvoru 2 850 milimetrů. Se systémovým výkonem 225 kW zrychluje vůz až na 180 km/h. Výkonné ion-lithiové akumulátory a optimální rekuperace umožňují dojezd až 500 kilometrů.
Nyní Škoda přidala informace k interiéru. Čtyři samostatná sedadla jsou v mírně zvýšené pozici a zaručují tak posádce dobrý výhled. Kromě toho jsou otočná o 20 stupňů. Při otevírání dveří se natočí směrem ven a usnadní tak nastupování. Poté, co se elektricky ovládané dveře uzavřou, pootočí se sedadla zpět do své výchozí pozice. Uprostřed palubní desky se nachází centrální dotykový displej, na kterém si mohou řidič a spolujezdec přečíst všechny informace a ovládat důležité funkce a služby Škoda Connect.
Kromě hlavní obrazovky, na níž jsou zobrazována běžná palubní data, nabízí vůz Vision E také další displeje pro ostatní pasažéry. Každý cestující má k dispozici vlastní obrazovku, díky níž má přístup k informacím a zábavním funkcím. Monitor pro spolujezdce je umístěn v palubní desce, obrazovky pro cestující na zadních sedadlech jsou umístěny v opěradlech sedadel před nimi. Všichni pasažéři si navíc mohou pomocí vlastních dotykových displejů ovlivňovat svůj individuální zábavný program. Ovládací prvek pro spolujezdce se nachází v pravé loketní opěrce, pro cestující vzadu je pak umístěn mezi zadními sedadly.