Test: Jak jezdí Alfa Romeo Giulia?
Giulia od Alfy je dobrou milenkou, ale otázka je, kolik lidí si ji nakonec vybere za manželku.
Cválejte k západu, ohniví hřebci, a odvezte svůj zlatý kočár slunce. Kdybych tak mohla popohnat vás bičem za černá vrata podmračené noci… říká Shakespearova Julie. Stejnojmenná novinka od Alfy Romeo nic takového dělat nemusí, jezdí tak ráda, že žádný bič není potřeba.
Říct o modelové paletě Alfy, že je zastaralá, je ještě velmi citlivé vyjádření. Například model Mito se prodává už od roku 2008. Ale jestli nová Giulia znamená začátek nové éry, máme se na co těšit. Není pochyb o tom, že Giulia se v mnoha ohledech povedla.
Kromě toho, že hezky vypadá, bych těžko hledal lépe jezdící dieselové auto. Řídit Giulii je prostě zábava. Skvěle a ochotně zatáčí, strmé řízení je přesné a zadní poháněná náprava se vysloveně těší na to, jaké zkoušce ji vystavíte. Podvozek přitom zůstává dostatečně komfortní, typické nerovnosti českých okresek spíš slyšíte, než cítíte v zádech.
Testovaný dieselový motor 2.2 JTD o výkonu 132 kW je spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou a disponuje skvělým točivým momentem 450 Nm (platí pro automat, v případě manuálu je to jen 320 Nm). Otočným ovladačem systému zvaného DNA můžete volit mezi třemi jízdními režimy – sportovním, normálním a ekologickým a především reakce plynu je v každém z nich úplně jiná. Celkový týdenní test jsem absolvoval se spotřebou rovných sedm litrů, což je na schopnosti auta velmi slušná hodnota.
Z jízdy jsem tedy skutečně nadšený, ale jestli čekáte nějaké „ale“, je tady. Oproti prémiovým konkurentům mi přišly odbyté nebo nedomyšlené některé detaily. Například zadní sedadla nejdou vůbec sklopit. Navigační systém má rychlé reakce, ale ovládání a logika za prémiovými konkurenty značně zaostává. Některé interiérové detaily jako třeba vnitřní kliky dveří vypadají hezky hliníkově, ale ve skutečnosti jsou z plastu. Víko kufru vydává při zavírání nepěkný plechový zvuk… Těch věcí, které mohly být dotaženy k dokonalosti, a moc by to nestálo, je zkrátka víc.
I cenou je Giulia velmi sebevědomá. Ceny začínají na částce 776 860 Kč bez DPH s dvoulitrovým benzinovým motorem. Testovaný diesel s automatem startuje na 850 413 Kč bez DPH. To je téměř totéž jako za o chlup výkonnější BMW 320d – 842 313 Kč bez DPH. Takže otázka zní – najde Julia dostatek Romeů, kteří si ji budou chtít nastěhovat domů?
Technické údaje: Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 k AT
Cena: 850 413 Kč (bez DPH)
MOTOR
Charakteristika: naftový čtyřválec
Maximální výkon: 132 kW/ 3750 ot./min.
Maximální točivý moment: 450 Nm/ 1750 ot./min.
DYNAMIKA A SPOTŘEBA
Maximální rychlost: 230 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,1 s
Spotřeba
(město/mimo/kombi): 5,3/3,5/4,2 l/100 km
Emise CO2: 109 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška: 4643/2024/1436 mm
Rozvor: 2820 mm
Objem zavazadlového prostoru: 480 l
Pohotovostní hmotnost: 1445 kg