TEST: Subaru Levorg – WRX STI v kombi balení
Ambice nabízet sportovní kombi má řada značek, ale málokdo ho umí tak dobře naplnit skutečným obsahem jako Subaru s modelem Levorg.
Poněkud zvláštní jméno Levorg vychází ze sousloví „LEgacy reVOlution touRinG“. Tím je jasně řečeno, že jde o nástupce modelu Legacy – toho, jehož výroba skončila v roce 2009. Rozměrově (konkrétně rozvorem a rozchodem kol) i svým naturelem má ale blíž k modelu WRX STi. Od drtivé většiny konkurenčních kombíků se vyznačuje tím, že pohon všech kol nemá primárně kvůli cestám mimo zpevněné komunikace a v zimě na hory, ale naopak pro zdokonalení rychlé jízdy po asfaltu. Že to ale nebude obyčejný kombík, poznáte hned na první pohled: přední kapotě totiž vévodí nasávací kaplička, která nepřetržitě dodává chladný vzduch do mezichladiče turbo motoru typu boxer.
Říká se, že Subaru si člověk kupuje kvůli jízdním vlastnostem, přesto si myslím, že by výrobce mohl trochu více dbát i na ergonomičnost interiéru. Což o to, sedadla jsou krásná a ideální pro sportovní jízdu, i perfektní sportovní volant se velmi dobře drží. Ale proč se informace zobrazují celkem na třech místech (mezi přístroji, v kapličce nahoře a na obrazovce uprostřed palubní desky)? Samotné „budíky“ jsou sice moderně digitální, ale proč se hodnoty palubního počítače nulují stiskem kolíčku?
Levorg nabízí 522 litrů zavazadlového prostoru a pohodlný prostor pro pětičlennou posádku. Kufr je mezi podběhy hodně široký, sklopením zadních sedadel vzniká rovná plocha a pod podlahou je ještě objemná schránka o velikosti 40 litrů na uložení dalších věcí.
V nabídce je jediný benzinový turbomotor 1.6 DIT typu Boxer. Maximální výkon 125 kW přenáší na kola výhradně automatická převodovka Lineartronic s plynulým převodem. Na pohodlné zrychlení to stačí, zátah je plynulý, ale podvozek má na víc. Ideálně naladěné tlumiče, nízko položené těžiště a symetrický pohon všech kol s hydraulicky ovládanou mezinápravovou spojkou mu dávají fenomenální jízdní vlastnosti. Neodskakuje a v zatáčce perfektně drží stopu. Podle výrobce by se s Levorgem mělo dát jezdit za 7,1 l/100 km. Já jsem se při spíše defenzivním stylu jízdy dostal na hodnotu 8,2 l. V nízkých otáčkách je agregát příjemně tichý, při sešlápnutí plynového pedálu k podlaze dostává příjemný sportovní zvuk.
Subaru Levorg se vyvedl a v dané kategorii budete jen těžko hledat lepší auto. Otázkou ale je, z jakých řad se budou rekrutovat zájemci o podobný vůz a jaká bude po levorgu poptávka.
Technické údaje: Subaru Levorg 1.6 GT-S Lineartronic
Cena od: 734 711 Kč (bez DPH)
MOTOR
Charakteristika: benzinový čtyřválec typu boxer
Maximální výkon: 125 kW/ 4800-5600 ot./min.
Maximální točivý moment: 250 Nm/ 1800-4800 ot./min.
DYNAMIKA A SPOTŘEBA
Maximální rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Spotřeba
(město/mimo/kombi): 8,5/6,3/7,1/100 km
Emise CO2: 164 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška: 4690/1780/1485 mm
Rozvor: 2650 mm
Objem zavazadlového prostoru: 522 l
Pohotovostní hmotnost: 1626-1652 kg
Čtěte také:
TEST: Subaru Outback – Jinou cestou
{gallery}stories/automobil_ve_firme/Subearu_Levorg{/gallery}