Nové dodávky od PSA se budou otevírat samy
Nová generace spříbuzněných užitkových modelů Citroën Jumpy, Peugeot Expert a Toyota Proace Van nebudou jen lehčí, úspornější a kvalitnější než předchůdci. Nabídnou technologie, které nejsou ve třídě středně velkých dodávek zdaleka běžné. Například otevírání, zavírání a zamykání bočních dveří po kopnutí nohou pod autem.
Koncern PSA ani spolupracující značka Toyota nakonec nepředstavily své nové furgony na ženevském autosalonu, jak původně avizovaly při zveřejnění prvních fotografií příbuzných osobních modelů, ale až nyní. Jde o zcela nové vozy s podvozkem vycházejícím z modulární platformy EMP2 koncernu PSA.
Nové dodávky budou k dispozici ve třech délkách a dvou- nebo třímístnou kabinou Novinkou je krátká verze Compact se zkráceným rozvorem, která bude díky své délce 460 centimetrů obratná v městském provozu, do kterého je určena především. Již ta naloží 5,1 metru krychlového nákladu na ložnou plochu dlouhou 332 cm, užitečné zatížení je 1400 kg. V daném segmentu jde o vůz jedinečných rozměrů. Běžnější však budou nejspíše střední verze měřící 495 cm s užitečným objemem 5,8 m3 a ložnou plochou 367 cm, nebo nejdelší varianta dlouhá 530 cm, která převeze 6,6 m3 na ploše dlouhé 402 cm. Ve městech přijde vhod nízká výška 190 centimetrů, díky které by se tyto vozy měly vejít do všech krytých parkovišť. Všechny verze mají užitečné zatížení 1400 kilogramů a utáhnou bržděné přívěsy o hmotnosti až 2,5 tuny.
Trojici vozů budou pohánět čtyři turbodiesely o objemech 1,6 nebo 2,0 litru, produkující od 75 kW a 210 Nm až po 130 kW a 400 Nm. Nejsilnější verze bude mít standardně šestistupňovou automatickou převodovku, naopak nejslabší půjde alternativně zkombinovat s robotizovanou skříní, ostatní verze použijí šestistupňové manuální převodovky. Základní varianta si bude muset vystačit s pěti rychlostmi. Trojice by měla vynikat v provozních nákladech, průměrná kombinovaná spotřeba celé modelové řady je 5,4 l/100 km a nejúspornější model má mít spotřebu jen 5,1 litru.
Nové dodávky budou vyspělé také technologicky. Novinkou jsou posuvné boční dveře s bezdotykovým otevíráním, které se otevřou či zavřou a zamknou po vsunutí nohy pod zadní nárazník. Pro kurýry s rukama plnýma krabic k nezaplacení… Také další nabízené technologie jako head-up displej, navigační systém s trojrozměrným obrazem, couvací kamera ukazující obraz 180° s možností přiblížení nejsou ve třídě běžné, stejně jako bezpečnostní systém aktivního nouzového brždění. Novinka již prošla nárazovými testy nezávislé společnosti Euro NCAP, kde získala maximální hodnocení pěti hvězdiček.
Všechny tři novinky Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Toyota Proace Van se budou vyrábět v modernizované severofrancouzské továrně Sevelnord a na český trh by měly dorazit v polovině roku. Francouzské značky chystají také verze Polocombi s pěti nebo šesti pevnými či sklopitelnými sedadly, Combi pro převoz až devíti osob a kabina s platformou pro další karosářské úpravy.
Čtěte také:
PSA má nové logo a velké plány
Peugeot představil novou generaci mikrobusu
Pronájem dodávky může být výhodnější, než její koupě
{gallery}stories/automobil_ve_firme/psa_dodavky{/gallery}