PSA má nové logo a velké plány

psa_logo

psa_logoFrancouzský výrobce automobilů se rozhodl změnit svoji identitu, mimo jiné aby učinil zadost své nové prémiové značce DS, která v jeho názvu chyběla. Přejmenoval se z PSA Peugeot Citroën na prosté Grouppe PSA. Navíc zveřejnil své plány pro příštích pět let, které jsou poměrně ambiciózní. Mimo jiné chystá i netradiční vstup na severoamerický trh.

Původní jméno skupiny PSA Peugeot Citroën i její logo pocházely z roku 1991. Od té doby se automobilový průmysl značně změnil, takže změna loga je namístě. Nové logo vzniklo ve vlastním designérském studiu Peugeot Design Lab.

Spolu se svým novým logem prezentovala skupina PSA investorům a médiím strategický plán, který Francouzi nazvali Push to Pass, což by se dalo volně přeložit jako „tlak na předjetí“, zřejmě myšleno konkurenčních výrobců. PSA chce do roku 2018 dosáhnout průměrné provozní marže své automobilové divize ve výši 4 procenta, do roku 2021 pak šestiprocentní. Její obrat má vzrůst v období 2015 až 2018 o 10 procent a do roku 2021 na 15 %.

Aby koncern dosáhl svých cílů, upraví svůj ekonomický model a rozšíří svoji zákaznickou základnu díky digitalizaci a víceznačkovým nabídkám v oblasti poprodejních služeb, leasingu, prodeje ojetých vozů, dále v oblastech mobility a správy vozového parku. Portfolio mobilních řešení chce rozšířit také cílenými investicemi do rizikového kapitálu.

Chystá se i produktová ofenzíva. Skupina PSA má v plánu vyrábět 26 osobních modelů a 8 užitkových včetně jednotunového pick-upu. Každý rok chce uvést na trh jeden nový vůz každé své značky v každém regionu. Počítá i s představením sedmi nových plug-in hybridních vozů, čtyř elektromobilů a spuštěním programu vozů s mobilním připojením a autonomních vozidel, schopných provozu bez řidiče.

Ředitel koncernu Carlos Tavares při prezentaci nových plánů skupiny zmínil také další novinku, kterou bude návrat francouzských značek na severoamerický trh. Ten značka Citroën opustila v roce 1974 a její sesterská automobilka Peugeot roku 1991. Vstup do USA není součástí výše zmíněného pětiletého plánu, bude postupný ve třech fázích a opatrný. Koncern začne malým elektromobilem partnerské značky Bolloré, který bude Američanům nabízen v rámci služby sdílení aut, takzvaného carsharingu. Později dostanou loga značek Peugeot i Citroën a koncern je nabídne firmám do jejich vozových parků, nejspíše ve formě operativního leasingu. Skutečný prodej vozů značek koncernu PSA v USA začne až ve třetí fázi, která počítá i s jejich výrobou na americkém kontinentu.

Čtěte také:

PSA má první výsledky měření reálné spotřeby

Peugeot představil novou generaci mikrobusu

V roce 2020 má být připojeno 20 milionů aut

{gallery}stories/automobil_ve_firme/psa_logo{/gallery}