Nový Ford Ranger: tvrdý pracant
Až 80 centimetrů hlubokou vodu zvládne projet faceliftovaná verze Fordu Ranger, která se začala prodávat i na českém trhu. To je nejvíc mezi terénními pick-upy. Ale jenom na tom novinka nestaví.
Kromě určitých úprav čelní masky nebo vyšších bočnic či přepracovaného interiéru se především snížila spotřeba motorů. Ty jsou stále dva – vznětové 2.2 TDCi ve variantách 96 a 118 kW a pětiválcový agregát 3.2 TDCi 147 kW. Na výběr je šestistupňová manuální i automatická převodovka a pro český trh se nový Ranger dodává výhradně s pohonem 4×4. Základní motor má papírově dosáhnout průměrné spotřeby pouze 6,5 l/100 km.
Konkurenci Ford překonává hned v několika ohledech. Jednak je prvním a dodnes jediným modelem své kategorie s maximálním hodnocením pěti hvězdiček Euro NCAP. Jedinečný je i ve schopnosti táhnout převěs o celkové hmotnosti až 3500 kg. Nadprůměrná je i nabídka asistenčních systémů, kam patří třeba automatická výstraha (či korekce) při opuštění jízdního pruhu, čtení dopravních značek, couvací kamera, asistent pro rozjíždění do kopce, systém hlídající řidičovu bdělost, atd.
V neposlední řadě jsou přijatelné i ceny, jak prodejní, které začínají na částce 491 900 Kč bez DPH, tak servisní.
Čtěte také:
Nejprodávanějším pick-upem v Evropě je Ford Ranger
Ford otvírá nové exkluzivní prodejny FordStore
PRVNÍ JÍZDA: Nissan NP300 Navara – Práce všeho druhu
{gallery}stories/automobil_ve_firme/ford_ranger_2016{/gallery}