5na5 Zaměřeno na elektromobilitu: Čtenáři testují Volkswagen ID.7

Kruhový test pětice rozdílných testerů s pěti různými modely už organizoval magazín Flotila opakovaně. Nyní máme za sebou další díl, který zahrne modely Hyundai Kona, Mercedes-Benz EQE, Škoda Enyaq, MG4 a Volkswagen ID.7.
Všechny modely postupně otestuje Petr Duspiva, obchodní zástupce O2; ekonom Vít Mišáček; prezident Elektrotechnického svazu českého a člen představenstva Hospodářské komory České republiky Radek Roušar, Nikol Richterová ze společnosti Robert Bosch a herec Martin Písařík. Tento týden vás seznámíme s dojmy našich testovacích jezdců z modelu Volkswagen ID.7.
Petr Duspiva, obchodní zástupce O2:
Volkswagen ID.7 mi trochu připomínal auto Jamese Bonda 007. Na testování jsem měl krásnou černou verzi, která působila elegantně a tajemně. Už na první pohled bylo jasné, že mám co do činění s pořádným autem. Má nádherně propracované světlomety, verze, kterou jsem měl, byla vybavena krásnými koly. Celkově na mě design auta působí čistě a tajemně.
Když jsem si do auta poprvé sedl, hned mě zaujalo přesné a zpracování sedaček. Novinkou pro mě bylo, že se auto nestartuje žádným tlačítkem ani klíčem – stačí si sednout a auto se samo nastartuje. Při nastoupení do auta vás okamžitě zaujme obrovský digitální panel. Přišel mi trochu vyčnívající, skoro až „uměle“ zasazený. Někomu by možná ta velikost vadila, ale i já jsem si po čase zvykl. Dnešní trend je prostě jasný – čím větší displej, tím lepší. Možná v příští generaci bude mít velký jako celé přední okno 😊.

Auto je velmi prostorné, s množstvím odkládacích míst, a je přehledné. Místo klasických budíků je tu malý informační displej, který ukazuje například rychlost, zbývající kapacitu baterie, venkovní teplotu a dojezd. Na další informace slouží i head-up display.
Co musím opravdu ocenit, jsou luxusní světlomety, příjemný volant a maximální pohodlí. Co se jízdních vlastností týče, ID.7 mi přišlo jako skvěle vyvážené auto. Na to jak je auto velké je dost silné, takže když potřebujete šlápnout na plyn a někoho předjet, není to žádný problém.
Co se týče baterie a dojezdu, reálný dojezd byl o pár desítek kilometrů nižší než udává výrobce, ale to je u elektromobilů běžného. Nabíjení bylo bezproblémové a poměrně rychlé. Já jsem automobil používal hlavně na cestování po městě. Dojezd jsem měl kolem 400 km.

Jedna věc mě ale opravdu překvapila – klasické mechanické víčko nabíječky, jako u starších aut u palivové nádrže. U auta této velikosti a cenové kategorie jsem čekal, že bude vše plně elektrické a zabezpečené. Jednou se mi dokonce stalo, že jsem zapomněl víčko zavřít, a auto mě nechalo normálně odjet. Až ve zpětném zrcátku jsem si všiml, že mám “vyklopené křidélko“. 😊 Zastavil jsem a ručně ho zavřel, ale ocenil bych, kdyby na to auto nějak upozornilo. Při manipulaci s nabíječkou, odhlašování od stanice a uklízení kabelu se tohle může stát.
Na závěr bych řekl, že Volkswagen ID.7 je podle mého ideální rodinné auto s velkým prostorem, špičkovou bezpečností, nádherným designem, precizním zpracováním a opravdu komfortní jízdou.