Obří elektrické SUV Hyundai IONIQ 9 nabídne dojezd až 620 km a masáž. Na české silnice dorazí v létě

Hyundai IONIQ 9

Hyundai IONIQ 9 se odhalil v listopadu a krátce po uvedení na trhy v Koreji a Americe přijde na řadu Evropa. V České republice se počítá se spuštěním objednávek na začátku druhého kvartálu.

Hyundai IONIQ 9 nabídne zavazadlový prostor o objemu až 1323 litrů, při využití třetí řady sedadel 620 litrů. Ve třech řadách může sedět 6 nebo 7 cestujících. Relaxační sedadla v první a druhé řadě nabízejí i opěrky nohou. K dispozici má být i dynamická dotyková masáž stimulující prokrvení tkání a krevní oběh. Na vybraných trzích včetně toho českého si mohou zákazníci užít také inovativní otočná sedadla ve druhé řadě.

Středová konzola Universal Island 2.0 posuvná v rozsahu až 190 mm umožňuje průchod mezi předními sedadly a je přístupná i cestujícím z druhé řady. V horní schránce je k dispozici odkládací prostor o objemu 5,6 litru, ve spodní výsuvné schránce pak 12,6 litru.

Se zcela sklopenými sedadly ve třetí řadě má zavazadlový prostor objem až 1323 litrů, dostatek pro čtyři golfové bagy a čtyři velkokapacitní cestovní zavazadla, nebo 620 litrů se všemi sedadly ve vzpřímené poloze. V přídi je navíc umístěn menší zavazadlový prostor s objemem 88 litrů u verzí s pohonem zadních kol, resp. 52 litrů u variant s pohonem všech kol.

Hyundai IONIQ 9: Tři varianty pohonu

Vyspělá vysokonapěťová sada lithium-iontových akumulátorů (NCM) nabízí kapacitu 110,3 kWh. Verze s dlouhým dojezdem a pohonem zadních kol má zadní elektromotor o výkonu 160 kW (0-100 km/h za 9,4 s, 80-120 km/h za 6,8 s), varianta s dlouhým dojezdem a pohonem všech kol je navíc vybavena předním elektromotorem o výkonu 70 kW (0-100 km/h za 6,7 s, 80-120 km/h za 4,8 s). Nejvyšší provedení Performance se může pochlubit elektromotory o výkonu 160 kW jak na přední, tak na zadní nápravě (0-100 km/h za 5,2 s, 80-120 km/h za 3,4 s).

Verze s dlouhým dojezdem, pohonem zadních kol a 19“ koly dosáhne podle předběžných údajů podle metodiky WLTP vynikajícího dojezdu na jedno nabití 620 km a spotřeby elektrické energie 19,4 kWh/100 km. K tomu významně přispívá i nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,259 (s digitálními vnějšími zpětnými zrcátky). Poprvé byl použit nový systém aktivních vzduchových klapek AAF (Active Air Flap) bez jakýchkoliv mezer, který umožňuje vzduchu procházet přídí pouze v případně potřeby intenzivního chlazení.

IONIQ 9 lze nabít z 10 na 80 % kapacity za pouhých 24 minut pomocí nabíječky s výkonem 350 kW. Díky funkci dvousměrného nabíjení V2L (Vehicle-to-Load) a všestrannému nabíjecímu systému pro různé úrovně napětí 400 V/800 V je každodenní cestování s elektromobilem ještě snadnější.

Zdroj: Hyundai