Kia ukázala první elektrický sedan a hatchback Kia EV4, slibuje i městské SUV EV2

V rámci Kia EV Day ve Španělsku ukázala značka hned dva nové modely elektrické modely – Kia EV4 a Concept EV2. První nabídne karoserie sedan a hatchback, druhé má být městským SUV.
Model Kia EV4 přestavuje první elektrifikovaný sedan (4dveřový) a hatchback (5dveřový) značky Kia. Obě varianty modelu EV4, postavené na specializované 400V platformě Kia E-GMP (Electric Global Modular Platform), umožňují zvolit buďto standardní akumulátor (58,3 kWh), nebo akumulátor „Long Range“ se zvýšenou kapacitou (81,4 kWh). V obou případech je prostřednictvím akumulátoru napájen přední elektromotor o výkonu 150 kW, který vozu udílí akceleraci z místa na 100 km/h za 7,4 s (resp. 7,7 s); maximální rychlost činí 170 km/h.
Kia EV4 v provedení sedan tak ve své třídě nabídne špičkový dojezd 430 km v případě standardního provedení, resp. až 630 km s akumulátorem Long Range. Hatchback EV4 nabízí dojezd až 590 km na jedno nabití (podle metodiky WLTP). K dobití z 10 na 80 procent postačuje pouhých 31 minut. EV4 je vybaveno palubní nabíječkou o výkonu 11 kW, podporující jednofázové i třífázové napájení.

Schopnosti EV4 najdou uplatnění i mimo samotné vozidlo díky technologii napájení V2L (Vehicle-to-Load) o výkonu 3,6 kVA pro vnitřní i venkovní spotřebiče, jakož i technologii V2G (Vehicle-to-Grid) o výkonu 10 kVA. Krytka dobíjecí zásuvky je umístěna na předním blatníku, což zlepšuje přístupnost a flexibilitu nabíjení, zatímco nově navržený viditelný ukazatel nabíjení přispívá k uživatelskému pohodlí.

Nový standard palubní zábavy v modelu EV4 slibuje širokoúhlý 30″ displej kokpitu ccNC (Connected Car Navigation Cockpit), složený z obrazovek o velikostech 12,3″, 5,3″ a 12,3″. Nově představená technologie aktualizací prostřednictvím dálkového přístupu (OTA) umožňuje majiteli provádět aktualizace přes mobilní telefon a kdykoli se snadno na dálku spojit s vozidlem. Inovativní funkce konektivity navíc umožňuje zákazníkům využívat k přizpůsobení vozu nové motivy displeje, jako např. obsah s tematikou NBA či Disney. Infotainment se posouvá na ještě vyšší úroveň díky nejmodernějšímu řešení Vehicle Smart TV, které nabízí pestrou škálu zábavy včetně YouTube, Netflixu, Disney+, hraní her a karaoke.
Kia EV4 by se měla začít prodávat na korejském trhu od března, přičemž evropská premiéra je naplánována na druhou polovinu letošního roku. Následovat budou prodeje ve Spojených státech.

Kia EV Day 2025 v Barceloně vedle čistě elektrického modelu EV4 odhalila i Concept EV2. Navzdory svým kompaktním rozměrům EV2 nabídne rozšiřitelný prostor se sklopným sedadly druhé řady. Agilní SUV segmentu B dále nabízí funkce, které obvykle vídáme ve vozidlech vyšších tříd, jako je např. technologie napájení V2L (Vehicle-to-Load) nebo aktualizace prostřednictvím vzdáleného přístupu (OTA). Vzhledem k absenci středového sloupku a zadním dveřím otevíraným proti směru jízdy zde vzniká velkorysý otvor pro snazší nastupování a vystupování, jakož i lepší kontakt s venkovním prostředím. Po otevření dveří a zvednutí zadní lavice je možné přední lavici posunout dozadu a využít ji k odpočinku. Na evropských trzích a v dalších regionech by se Kia EV2 měla objevit v roce 2026.
Zdroj: Kia