Opel Grandland je v Česku. Nabídne velký kufr i slušnou cenu, na výběr je tříválec, PHEV a elektromotory

Opel Grandland

Nová vlajková loď Opelu nese staronové jméno Opel Grandland. Nabídne povedený design, světla s více než 50 000 LED elementy, 560 litrů zavazadlového prostoru, cenovku od 769 900 Kč a solidní výbavu. Na konci ledna byl spuštěn oficiální prodej a my jsme auto už viděli naživo.

Opel zdůrazňuje, že i když stojí na stejném technickém základě jako jeho francouzští sourozenci typu Peugeot 3008, má Opel Grandland německý původ a německé „ladění“. Pohony jsou ale stejné a právě ty rozhodnou o tom, kolik se modelu v Česku ročně prodá. Předchůdce se ročně prodaly dvě až tři stovky, letošní plán importéra je kolem 400 kusů.

Jako první byl na český trh uveden hybridní pohon stojící na tříválcovém benzínovém motoru 1.2 Turbo o výkonu 100 kW/136 koní doplněném 48V hybridní technologií. Vylepšený zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 Turbo řady Puretech s rozvodovým řetězem pracuje v tzv. Millerově cyklu. Doplňuje ho synchronní 6-fázový elektromotor, který je napájen vodou chlazenou Li-Ion baterii o kapacitě 0,9 kWh, a je vestavěný do nové elektrifikované šestistupňové dvouspojkové převodovky eDCT6. Výsledkem elektrické pomoci má být průměrná spotřeba kolem 5,5 litru a zrychlením na stovku za 10,2 sekundy. Je určen pro klidné řidiče, kteří nikam nespěchají.

Nabídka pohonů se bude postupně rozšiřovat o plug-in hybridní a ryze elektrické verze. U elektromobilu budou k dispozici tři velikosti baterií: 73, 82 a 98 kWh. Nabíjet lze stejnosměrným proudem až 160 kW. Elektromotor o výkonu 157 kW/213 k má maximální točivý moment 345 Nm. Vrcholem pak bude verze GSe s pohonem všech kol a výkonem až 320 koní. Dojezdy se pohybují mezi 500 až papírově 700 km na jedno nabití. Plug-in hybrid pak bude mít jako základ benzínový motor 1.6 Turbo, systémový výkon 195 koní a elektrický dojezd až 87 km na jedno nabití.

Opel Grandland: Akční cena od 769 990 Kč

Platformu Stellantis STLA Medium ladili v Německu speciálně podle preferencí Opelu. Podvozek je pro každou verzi trochu jinak naladěný. Vpředu je vždy MacPherson, hybridní vozy mají vzadu torzní tyč, elektromobily víceprvkovou nápravu. Rozvor 2784 mm je základem pro velký prostor pro nohy cestujících zejména na zadních sedadlech a také pro zavazadlový prostor o velikosti 550 až 1645 l. Samotné auto pak má délku 4,65 m, šířku 1,93 m a výšku 1,66 m, je o 173 mm delší, o 36 mm vyšší a o 49 mm širší než jeho předchůdce.

S aktuální akční slevou 30 000 Kč startuje nová vlajková loď Opelu na českém trhu na částce 769 990 Kč v základní výbavě Edition, respektive 819 990 Kč ve výbavě GS. Už základní výbava obsahuje třeba adaptivní tempomat, dešťový senzor, automatická dálková světla, přední a zadní parkovací senzory, 10″ dotykový infosystém s konektivitou Apple CarPlay & Android Auto, dvouzónovou klimatizaci, ergonomická přední sedadla, bezklíčové odemykání a startování nebo třeba 19palcová litá kola.

Výbava GS pak přidává třeba vestavěnou navigaci, indukční nabíječku, Matrix světlomety IntelliLux HD s více než 50 000 LED elementy, masku Opel Vizor s 3D podsvíceným logem, přední sedadla s vyhříváním a certifikací AGR či vyhřívaný volant.

Plug-in hybrid pak bude stát od 969 990 Kč, nejlevnější elektrická verze pak od 1 079 990 Kč.

Martin Šidlák