Test MG3 Hybrid: Konkurent Fabie má 195 koní a 4litrovou spotřebu

test mg3 hybrid

Test MG3 Hybrid+. Modelová ofenziva značky MG nekončí. Po levných SUV nebo elektrickém kombíku zahájila prodej kompaktního hatchbacku s prvním vlastním hybridem pod kapotou, který unikátně kombinuje výkon až 195 koní s úspornou jízdou kousek nad hranicí 4 litrů. A aby toho nebylo málo, cenou chce konkurovat české Fabii.

Značka MG, která letos slaví sto let od založení, zažívá pod křídly koncernu SAIC velký rozvoj. Je přítomná už na 38 evropských trzích a za rok 2023 prodala 247 989 aut. Postupně inovuje a rozšiřuje svoji modelovou řadu založenou dosud hlavně na elektromobilech a plug-in hybridech doplněných spalovacími verzemi. Roky 2024 a 2025 jsou pro ni roky modelové ofenzivy, která zahrnuje nové ZS, HS se spalovacími, elektrickými nebo plug-in hybridními motory, a dokonce sportovní roadster Cyberster. Novinkou je také kompaktní hatchback MG3.

Designéři vsadili u MG3 na oblé, ale dynamické linie s velmi přísně se tvářící přední maskou a dlouhou kapotou. S délkou 4113 mm je MG3 delší než velká část konkurence, rozvor 2 570 mm je naopak skoro shodný třeba se Škodou Fabia (2564 mm). V ceníku najdete zajímavou paletu barev, konkrétně je na výběr sedm variant: bílá, modrá, karmínově červená, žlutá, perleťově černá, stříbrná a šedá.

Prostorná kabina nabídne nadprůměrně místa pro cestující v druhé řadě, velikostí kufru ale na českou fabii nestačí (293 vs. 380 litrů). Ovšem nutno nezapomínat, že jde o hybrid, a v konkurenci aut se stejným pohonem na tom není MG3 vůbec špatně, protože Toyota Yaris Cross nebo Renault Clio jsou na tom velmi podobně. Nepotěší ale celkem vysoko položená nákladová hrana a především pouze v jednom dílu sklopné opěradlo zadních sedadel. Zrovna tenhle zásadní nedostatek ale bude už brzy odstraněn, protože na nátlak evropských importérů začne výrobce montovat do aut dělenou zadní lavici.

Test MG3 Hybrid: Moderní interiér s drobnými úsporami

V interiéru musí člověk počítat s tvrdými plasty, ale pracoviště řidiče vypadá moderně a kvalitně. Digitální přístrojový štít doplňuje 11,25palcový centrální dotykový displej s pohotovými reakcemi a hezkou grafikou, na který je ale soustředěno veškeré ovládání funkcí včetně klimatizace s výjimkou dvou fyzických tlačítek pro odmrazování čelního a zadního skla. Při zrcadlení chytrého telefonu tak ztrácíte přímý přístup ke klimatizaci a musíte se na ni nejprve přepnout. Úspory jsou pak znát na tom, že klimatizace je pouze jednozónová nebo volant nastavitelný jen výškově.

test mg3 hybrid

Na autě je ale nejzajímavější pro MG zcela nový hybridní systém pohonu nazývaný Hybrid Plus. Díky němu se totiž může MG chlubit tím, že jeho novinka je nejlépe akcelerující hybrid ze segmentu malých vozů s hodnotou zrychlení na stovku za rovných 8 sekund. Základem je benzínový motor 1,5 litru o výkonu 75 kW ve spojení s 100kW elektromotorem. Předností celé soustavy je i nadprůměrně velká trakční baterie s kapacitou 1,83 kWh.

Celkový výkon soustavy je pak ve srovnání s konkurencí velmi nečekaných 143 kW. Možnost ujet zejména po městě velkou část cesty na elektřinu přitom znamená průměrnou papírovou spotřebu jen 4,4 l/100 km. Při dostatečně nabité baterii totiž auto jede na elektřinu až do rychlosti 80 km/h a slibuje pružné zrychlení mezi 80 a 120 km/h za velmi dynamických 5 sekund. Automatická převodovka je jen třístupňová, protože vlastně nepotřebuje první tři klasické rychlostní stupně. Pozor ovšem na to, že maximální výkon není k dispozici po celou dobu, ale pouze při spolupráci obou motorů, a vůz má jen 36litrovou nádrž.

test MG3 hybrid

V dynamice tak panují celkem rozdíly podle toho, jakou rychlostí jedete a jak je zrovna baterie nabitá. Zrychlení za rovných 8 sekund auto dosahuje jen s elektrickou pomocí, kdy vyrazí dopředu jako blesk. Existuje i režim jízdy pouze na spalovací motor, kdy se nabíjí baterie, pak je celý systém hlučnější, žíznivější a také pomalejší. Podle stavu baterie tak můžete stejnou trasu pokaždé projet s jinou spotřebou. MG3 není konkurent tradičních hot-hatchů. Sice dává velkou dynamiku při občasném zrychlení, ovšem jeho síla je spíš naopak v celkové úspoře provozních nákladů. Na chování auta je také třeba si chvíli zvykat, protože někdy mu síla chybí, jindy ji má na stejném úseku dost. A pozor také na to, že po každém startu systém nastaví silnější, druhý systém rekuperace, což řidič nevnímá až tolik jako spolujezdec, který má pocit trhané jízdy.

I podvozek preferuje spíš komfort, který zvládá velmi obstojně. Řízení je přesné a chování auta čitelné, ovšem v zatáčkách se auto celkem citelně naklání a využití maximálního potenciálu motoru v ostré zákrutě bych nedoporučoval. Vysoký výkon je fajn používat při předjíždění, ale závodník v zatáčkách to není a ani nemá být. Ve městě motor oceníte, protože auto startuje tiše na elektřinu a snaží se její potenciál maximálně využívat. Elektrické rozjezdy jsou také velmi plynulé a reakce na plyn okamžitá.

Co chtějí zákazníci

U malých aut víc než jinde hodně rozhoduje cena. Hybridní MG3 startuje na 489 900 Kč, což je o něco méně než ceníkové cena hybridního Renaultu Clio (od 525 000 Kč) i Toyoty Yaris (od 539 000 Kč), oba konkurenti se ale v aktuálních akčních slevách a se započítáním výkupního bonusu dostanou pod hranici půl milionu korun. U MG3 si naopak k dobru připočítejte standardní záruku 7 let nebo 150 000 kilometrů. Naopak pozor třeba na to, že základní výbava neobsahuje takové věci, jako třeba zadní stěrač. Podle jednoho z největších českých prodejců, společnosti AutoPalace Praha, ale zákazníci jeví zájem hlavně o nejvyšší výbavu Exclusive kvůli vyhřívanému volantu, vyhřívaným sedačkám a 360° kameře. Ta vyjde na 569 900 Kč. „Celkově se o MG3 zákazníci sice zajímají o něco méně než třeba o nejprodávanější model ZS, ale k poptávce je přivádí hlavně nastavená cena, vysoký systémový výkon, nadstandardní prostor pro posádku, velmi nízká deklarovaná spotřeba a také možnost ovládání vozu na dálku pomocí aplikace,“ říká vedoucí prodeje MG v AutoPalace Michal Hrubý.

Hlavní český konkurent v tomto segmentu, Škoda Fabia, nenabídne hybridní pohon vůbec, s výrazně slabšími benzínovými motory její cena ale začíná už pod hranicí 400 tisíc korun. MG3 tak tentokrát nenahání konkurenci cenou, ale výrazně vyšším výkonem a nižší spotřebou. Atraktivnější vstupní cenu pak slibuje základní benzínová varianta bez hybridu, které by se měla na českém trhu objevit během roku 2025.

Martin Šidlák

Technické údaje: MG3 Hybrid+

Cena:   404 876 Kč (bez DPH)
Hybridní pohon
Maximální výkon soustavy: 143 kW
Max. točivý moment: 125 Nm benzínový motor, 250 Nm elektromotor
Maximální rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,0 s
Kombinovaná spotřeba: 4,4 /100 km
Emise CO2: 100 g/km
Délka/šířka/výška: 4113 / 1797 / 1502 mm
Rozvor: 2570 mm
Zavazadlový prostor: 293 l