Test MG HS: Umí Číňané udělat spalovací motor?

Test MG HS.

Test MG HS. Tomu se říká rychlost! Rok po posledním faceliftu přichází MG HS s úplně novou generací. Rodinné SUV zůstává cenově dostupné, je mnohem lepší než dřív a bourá třeba mýtus, že v Číně neumějí vyrobit spalovací motor.

Test MG HS. MG HS přichází na český trh v době oslav 100letého výročí britské značky MG. Původně značka sportovních vozů dnes s novým čínským majitelem nabízí SUV, elektromobily a nově také hatchback MG3 konkurující Fabii. Letos plánuje v Česku prodat kolem 4400 vozů a dostat se v prodejích na 12. místo, které aktuálně patří Renaultu. Součástí modelové ofenzivy je také nová generace MG HS. Tohle SUV je na mnoha trzích základem prodejů značky, v Česku zatím mezi zákazníky vede model ZS.

V porovnání s předchozím provedením je nové MG HS o 14 mm širší (1890 mm) a 26 mm delší (4636 mm), ale vůz se snížil přibližně o 30 mm na 1664 mm. Naopak rozvor se prodloužil o 30 mm na 2750 mm. Oproti minulé generaci se výrazně změnil i design, který je podle výrobce cílený na Evropu. MG HS dostalo výraznou mřížku chladiče podobnou té u modelu MG3, ovšem se štíhlejšími světlomety. Povedený je i design zadních LED světel. Vpředu i vzadu jsou světla propojena tenkou lištou.

Test MG HS: Revoluce v interiéru

Velké změny jsou v interiéru, který dostal modernější a digitálnější podobu. S ohledem na cenovku mě příjemně překvapily i použité materiály. Palubní desce dominují dva velké 12,3″ displeje s jemnou grafikou. Na té centrální se ovšem ovládá vše včetně klimatizace. Grafika obou displejů je povedená, až na navigační mapu, která je parník za Googlem nebo Waze. Rychlost reakce obrazovky je srovnatelná s konkurencí, ale mladší zákazníci zřejmě budou volit raději zrcadlení Applu i Androidu. To je sice součástí základní výbavy, ale pouze kabelem, nikoli bezdrátově.

Nové MG HS má balíček vylepšených bezpečnostních systémů nazývaných MG Pilot. Patří sem třeba aktivní nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců a jízdních kol, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, rozpoznávání slepého úhlu s asistentem změny jízdního pruhu a další. Součástí je třeba i efektní systém sledování provozu v příčném směru, kde se na přístrojovém štítu zobrazují ikony kolemjedoucích vozidel. Ovšem poněkud otravný je povinný systém monitorování rychlosti, jehož akustické varování je dost hlasité. Únavu řidiče zase sleduje kamera umístěná atypicky na čelním A sloupku u řidiče, které se nelíbí třeba i nutné hledání nějakých funkcí na centrální dotykové obrazovce a bere to jako nepozornost.

test mg hs

Sedadla jsou pohodlná a k dispozici je několik odkládacích prostorů včetně přiměřeně velké schránky ve středové konzole. Od druhého stupně výbavy nechybí ani bezdrátová nabíječka telefonu. Pro jiné nabíjení jsou zde ale k dispozici jen dva USB vstupy, a navíc oba staršího provedení USB-A. Na zadních sedadlech je dost prostoru i pro dospělé, které neomezuje žádný masivní středový tunel. A ačkoli se zvenku zdá linie oken poměrně úzká, uvnitř už ale člověk tento pocit nemá a ven je vidět velmi dobře. Pro zadní lavici jsou opět k dispozici dva USB-A vstupy a loketní opěrka s místem na odložení nápojů.

Zavazadlový prostor se zvětšil o 44 litrů na nynějších 507 litrů. To není vůbec málo, zamrzí spíš absence nějaký háčků či sítí k upevnění menšího nákladu nebo nákupu. Pod podlahou je pak pár menších odkládacích prostorů. Po sklopení opěradel zadních sedadel objem naroste na maximálních 1484 litrů.

test mg hs

Zatímco na některých trzích, třeba na britském, bylo nové MG HS uvedeno s plug-in hybridním pohonem, do Česka přijde tato verze později, někdy v prvním čtvrtletí roku 2025, a pod kapotou tak je benzínový motor o objemu 1,5 litru, dopovaný turbodmychadlem. Jeho maximální výkon je 125 kW (169 k), točivý moment až 275 Nm. Hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h je 9,4 sekundy. Standardně je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, ale na přání je k dispozici také sedmistupňový automat DCT.

Originálně vyvinutý motor se chlubí tepelnou účinností 38% a řadou technologických inovací. Jako jeden z mála výrobců si MG trouflo použít proměnnou geometrii lopatek turbodmychadla u benzinového motoru, což má vliv na rychlou reakci po sešlápnutí plynového pedálu. Ale tím technické finesy nekončí. Třeba dvouspojkový 7stupňový automat disponuje třemi různými olejovými náplněmi pro různé součásti převodovky, což by mělo přispět k menší poruchovosti, ovšem nikoli na úkor servisních intervalů, které se prodloužily z 15 na 24 000 km nebo jeden rok.

Motor funguje velmi dobře, má dynamiku a dost síly na předjíždění, zároveň je velmi, ale opravdu velmi dobře odhlučněný. Dvouspojkový automat je s motorem dobře sladěný a řadí hladce a bez cukání. V těchto ohledech je to velmi příjemné překvapení. Problémem jen možná bude spotřeba. Dostali jsme auto jako jedni z prvních, tedy se syrovým motorem, ale už papírová průměrná spotřeba 7,4 l/100 km nepatří k nejnižším a pod průměrných osm litrů jsme se během testu nedostali. Uvidíme také, jak bude tento motor dlouhodobě spolehlivý, ale lidi z MG jsou v tomto směru sebevědomí, o čemž svědčí standardní 7letá záruka. Mezigeneračně vyspěl podvozek, který je skvělým kompromisem mezi komfortem a tuhostí. V zatáčkách se sice trochu naklání, ale auto nemá sportovní ambice a cílová skupina tak ocení spíš decentní překonávání různých druhů nerovností.

test mg hs

MG HS vstupuje na trh s cenovkou začínající na částce 669 900 Kč a jen ve se dvěma stupni výbavy. Základní Emotion je hodně bohatá a zahrnuje automatické plně diodové LED světlomety, zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, elektrické nastavování a vyhřívání zpětných zrcátek, elektrické nastavování sedadla řidiče v 6 směrech, klimatizaci, bezklíčový vstup, senzor deště či tempomat. Vyšší Exclusive pak přidává třeba 360° parkovací kameru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, přední parkovací senzory, bezdrátovou nabíječku či elektricky ovládané páté dveře. Příplatek za automatickou převodovku je 60 000 Kč.

Mezigeneračně jde jen o minimální nárůst základní ceny, protože před rokem startovala minulá generace na částce 663 940 Kč. Rodinných SUV s cenovkou pod 700 tisíc už moc není, a MG HS je jedním z nich, byť už není nejlevější. Ze zásadních konkurentů je momentálně levnější třeba Nissan Qashqai s cenou od 599 990 Kč, Hyundai Tucson od 649 900 Kč nebo Ford Kuga, u kterého se skladové vozy před faceliftem prodávají od 612 900 Kč, letos faceliftované verze pak od 649 900 Kč. Škoda Karoq ale stojí od 715 000 Kč.

Martin Šidlák

Technické údaje: MG HS DCT

Cena:   603 223 Kč (bez DPH)
Benzínový pohon
Maximální výkon: 125 kW / 5000 ot.
Max. točivý moment: 275 Nm / 3 000 – 4 000 ot.
Maximální rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Kombinovaná spotřeba: 7,6 /100 km
Emise CO2: 173 g/km
Délka/šířka/výška: 4655 / 1890 / 1664 mm
Rozvor: 2750 mm
Zavazadlový prostor: 507 l