Dacia Bigster oficiálně: Novinka dostane nové motory a největší kufr ve svém segmentu

Dacia Bigster

Dacia vstupuje do nového segmentu a ukázala svůj dosud největší model Dacia Bigster, patřící třídy C-SUV. A tím nekončí. Po novém Bigsteru budou následovat další dva vozy.

Po Dusteru se Dacia pokusí dobýt i o třídu vyšší segment a uvádí v něm svůj nový model Dacia Bigster. Vzhledově navazuje na nový Duster. Zejména vpředu poznáte širokou leskle černou mřížku chladiče s logem „Dacia link“ uprostřed. Horizontálně tvarovaná kapota byla navržena tak, aby optimalizovala výhled řidiče směrem dolů.

V zájmu jednoduchosti a efektivity jsou všechny provozní informace seskupeny na 7„ nebo 10,1“ digitálním přístrojovém štítu (v závislosti na úrovni výbavy) a všechny informace multimediálního systému jsou na 10,1“ centrálním dotykovém displeji (standardní výbava všech vozů Bigster). Tyto dvě obrazovky spojuje elegantní zelená linka, která je pomáhá vizuálně integrovat do palubní desky.

Dacia Bigster

V závislosti na stupni výbavy nabízí nový Bigster tři typy středové konzoly pro přední sedadla: Poprvé u vozu Dacia je k dispozici vysoká středová konzola s loketní opěrkou (s chlazenou přihrádkou), indukční nabíječkou a objemným úložným prostorem.

Nový Bigster těží z platformy CMF-B, která je základem průmyslové strategie značky Dacia a jejíž flexibilita umožňuje nabídnout mimořádně velkorysé rozměry interiéru. Pyšní se nejlepším objemem zavazadlového prostoru ve svém segmentu, který dosahuje až 667 litrů VDA.

Dacia Bigster

Dacia Bigster: Nové motory

Nový Bigster představuje nové pohonné jednotky Dacia, které jsou všechny elektrifikované. Kromě verze 4×4 spojené s motorem TCe 130 přichází i s dalšími možnostmi. Bigster je prvním modelem skupiny Renault, který využívá zcela nový motor HYBRID 155. Skládá se ze zážehového čtyřválce o výkonu 107 k, dvou elektromotorů (motor o výkonu 50 k a vysokonapěťový startér/generátor), baterie o kapacitě 1,4 kWh (230 V) a elektrifikované automatické převodovky. Ta má 4 převodové stupně určené pro spalovací motor a další dva přidělené elektromotoru. Tato kombinovaná technologie je umožněna absencí spojky.

Motor TCe 140, který je v nabídce značky Dacia v této výkonové hladině poprvé, je odvozen od motoru TCe 130, dostupného v modelu nový Duster. Tato první úroveň elektrifikace kombinuje tříválcový benzinový motor nové generace o objemu 1,2 litru s turbodmychadlem, založený na Millerově cyklu (optimalizovaná účinnost a menší čerpací ztráty), s 48V mild-hybridním systémem a šestistupňovou manuální převodovkou.

Dacia Bigster

Dacia, lídr v oblasti LPG v Evropě, je jediným výrobcem, který u všech svých modelů se spalovacím motorem nabízí duální pohon na benzin a LPG pod označením ECO-G. V modelu Bigster Dacia poprvé nabízí motor kombinující dvoupalivový a 48V mild-hybridní pohon. Ta pomáhá tříválcovému přeplňovanému motoru o objemu 1,2 litru, ať už pracuje na benzin, nebo LPG, ve fázi rozjezdu a akcelerace, čímž optimalizuje potěšení z jízdy a efektivitu. Rekuperační brzdění dobíjí 0,8 kWh baterii způsobem, který je pro řidiče zcela nepostřehnutelný.

Zdroj: Dacia