Nové MG HS je v Česku. Přináší evropský design, vyspělý benzínový motor a cenu pod 700 tisíc

MG HS

Zatímco o čínské automobilové invazi se u nás zatím hlavně mluví, jedna Číňany vlastněná značka už pár let koná a na tuzemském trhu si vydobyla pevné místo. MG teď přichází s novou generací SUV MG HS, které se evropské konkurenci vyrovná a bourá třeba mýtus, že v Číně neumí vyrobit spalovací motor.

MG HS přichází na český trh v době oslav 100letého výročí původně britské značky MG. Původně značka sportovních vozů dnes nabízí SUV, elektromobily a nově také hatchback MG3 konkurující Fabii. Letos plánuje v Česku prodat kolem 4400 vozů a dostat se v prodejích na 12. místo, které aktuálně patří Renaultu.

V porovnání s předchozím provedením je nové MG HS o 14 mm širší (1 890 mm) a 26 mm delší
(4 636 mm), ale vůz se snížil přibližně o 30 mm. Naopak rozvor se prodloužil o 30 mm na 2 750 mm. Auto jsme si už mohli prohlédnout naživo a zástupci importéra zdůrazňovaly jeho evropský design. Přesněji řečeno design navržený pro Evropu. MG HS dostalo výraznou mřížku chladiče podobnou té u modelu MG3, ovšem se štíhlejšími světlomety. Design světlometů je na zádi umocněn provedením LED zadních světel propojených centrálním motivem; tvar písmene „X“.

MG HS

MG HS: Originální spalovací motor

Palubní desce dominují dva velké 12,3″ displeje s jemnou grafikou. Na té centrální se ovšem ovládá vše včetně klimatizace. Zavazadlový prostor se zvětšil o 44 litrů na nynějších 507 litrů a narostl i vnitřní prostor pro posádku.

V budoucnu se chystá i plug-in hybridní motor, který by měl přijít na český trh někdy v prvním čtvrtletí roku 2025. Zatím je pod kapotou benzínový motor o objemu 1,5 litru, dopovaný turbodmychadlem. Jeho maximální výkon je 125 kW (169 k), točivý moment až 275 Nm. Hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h je 9,4 sekundy. Standardně je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, ale na přání je k dispozici také sedmistupňový automat DCT.

Originálně vyvinutý motor se chlubí tepelnou účinností 38% a řadou technologických inovací. Jako jeden z mála výrobců si MG trouflo použít na proměnnou geometrii lopatek turbodmychadla u benzinového motoru, což má vliv na rychlou reakci po sešlápnutí plynového pedálu. Dvouspojkový 7stupňový automat disponuje třemi různými olejovými náplněmi pro různé součásti převodovky, což by mělo přispět k menší poruchovosti převodovky, ovšem nikoli na úkor servisních intervalů, které se prodloužili z 15 na 24 000 km nebo jeden rok.

MG HS

MG HS vstupuje na trh s cenovkou začínající na 669 900 Kč. Standarní výbava zahrnuje automatické plně diodové LED světlomety s funkcí „Follow-me-home“, zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, elektrické nastavování a vyhřívání zpětných zrcátek, elektrické nastavování sedadla řidiče v 6 směrech (resp. ruční nastavování sedadla spolujezdce ve 4 směrech), klimatizaci, bezklíčový vstup, senzor deště, tempomat, elektrickou parkovací brzdu s funkcí auto-hold a dvojici 12,3″ displejů s navigací a zrcadlením chytrého telefonu.

Martin Šidlák