Flotila 5 na 5 – elektrické Volvo C40 Recharge pod drobnohledem
V projektu Flotila 5 na 5 dáváme možnost vybraným řidičům z různého spektra otestovat pětici rozdílných modelů. V posledním díle jsme vybrali pět elektrických modelů. Přinášíme první postřehy k modelu Volvo C40 Recharge, které v ceníku automobilky nově naleznete jako model EX40.
Michaela Maurerová, herečka
Volvo mě opravdu bavilo. Jde o komfortní vůz ideální velikosti, který kromě zadního kufru disponuje i prostorem pod přední kapotou, což je vzhledem k nedostatku úložných prostor v elektromobilech za mě velká výhoda. V ideálních podmínkách při plném nabití dojezd až 510 kilometrů. Reálně tak cca 380 km, ale i tak jsem byla ze všech půjčených elektromobilů nejmíň nervózní, že mi dojde energie. Hned po dosednutí do vozu jsem kromě pocitu příjemného pohodlí (tohle auto mi vyloženě “padlo do ruky”), měla i pocit bezpečí. Vůz totiž disponuje Automatickým omezovačem rychlosti (ASL), který pomáhá řidiči nastavit maximální rychlost vozidla dle dopravních značek nebo asistentem nouzového zastavení v situaci, kdy řidič nereaguje na všechna upozornění. Pokud na žádná varování nereagujete, systém začne v daném jízdním pruhu brzdit až do úplného zastavení. Takže pro roztržitého řidiče, jako jsem já, ideální funkce. Občas mi snad chyběl (mimochodem jako i u ostatních testovaných modelů) jen stěrač na zadním okně. I při průměrné výbavě se mi čistě elektrické Volvo C40 jeví jako uživatelsky nejpříjemnější, minimálně pro moje potřeby. Za mne tedy velká pochvala a spokojenost.
Tomáš Moudrý, společnost STATECH
Test elektrického Volva C40 Recharge byl vlastně asi můj splněný sen. Vždy jsem auta od švédského koncernu obdivoval a trvalo mi poměrně dlouho, než jsem se ve značce, která pro mne byla vždy zárukou kvality a bezpečné jízdy, svezl.
Při přebírání vozu na testovací provoz jsem měl smíšené pocity. Nerad bych se zklamal ve svých představách, ale už při nastupování na mne dýchl Volvo duch a první sešlápnutí plynového pedálu bylo povznášející. Testování probíhalo v jednom z mála týdnů, kdy napadl ve stověžaté matičce sníh, proto byly první kilometry opravdu seznamovací. Velmi rychle jsem si však vzájemně porozuměli a v kombinaci s tichým pohonem, pohodlným podvozkem, hladkou jízdou a snadným řízením musím souhlasit s tvrzením – neuvěřitelně příjemné cestovní auto.
Jízdu na sněhu a ledu zvládá s naprostým přehledem. Pokud potřebujete zrychlit, prostě zrychlíte a s bezpečnou jízdou vám pomůžou asistenti, které člověk je tak nějak podvědomě vnímá a je rád, že tam jsou.
Interiér je uživatelsky velmi příjemný, ovládání více než intuitivní a po základním nastavení poměrně velkého displeje si může řidič užít řízení s veškerým komfortem. Jako člověk, který v autě tráví pracovně několik hodin denně, musím ocenit velké množství odkládacích schránek a poliček. Prostor pro řidiče je absolutně dostačující a já jsem se svou výškou 190 cm nepociťoval sebemenší stísněnost. Zkusil jsem se posadit i „sám za sebe“ a vešel jsem se i s dostatečnou rezervou.
Stále si zvykám na omezený dojezd elektovozidel. Na jedno nabití v zimních podmínkách jsem ukrojil nějakých 300-350 km, což je má průměrná dvoudenní dávka a člověk musí počítat s cca hodinovým dobíjením na “silnější” nabíječce.
Za mne je tohle auto stylovým, praktickým a uživatelsky přátelským vozem, který v mém případně naprosto splňuje požadavky na cestování čtyřčlenné rodiny a musím říct, že loučení bylo v tomto případě opravdu moc těžké.
TEST: Volvo C40 Recharge Twin – Rána do zad
Petr Šimůnek, majitel zubní ordinace Natur Dent
Přiznám se, že nemám kategorii aut SUV rád (vyhovuje mi klasický tvar jako sedan nebo kombi), ale snažil jsem se to nedat při svém hodnocení najevo. Do auta i z auta se příjemně nastupovalo a vystupovalo, to je ale asi obecně jediná hlavní výhoda aut této kategorie. Stejně tak musím říct, že auto bylo dobře odhlučněné a jízda v něm byla v mezích dané kategorie komfortní. Žádné mačkání tlačítka Stop/Start jako u ostatních aut, prostě jsem se připoutal a rovnou jel. Velká pochvala. S vozem jsem jezdil v relativně teplých dnech a baterie tedy umožňovala slušný dojezd. Na dálnici ale kvůli vyšší stavbě karosérie tohoto byť malého SUV rychle klesal.
Michal Šourek, architektonický ateliér MS architekti
Při testování mě Volvo C40 překvapilo tím, jak jde vlastně o vcelku obyčejné auto. Na nic si nehraje, nechce vyčnívat jen proto, že má elektrický pohon. Mezi plusy řadím určitě jízdní komfort, stabilitu i odhlučnění, stejně tak jako množství různých doplňkových funkcí.
Martin Piskora, Fleet Engineer – Yusen Logistics (Czech)
Můj první dojem nebylo žádné velké překvapení. Prostě Volvo tak, jak ho znám. Navíc velmi střídmě vybavený vůz bez dalších zbytečností, což se příjemně projevilo i na ceně. K ovládání slouží velký tablet uprostřed přístrojové desky. Dnes prakticky zcela běžné řešení, z mého pohledu lehce nebezpečné k ovládání, stejně jako u ostatních vozidel s tabletem infotainmentu, kde to řidiči ubírá soustředění.
Mezi výhody bych řadil slušný dojezd, rychlé dobíjení a suprový podvozek na velkých kolech, kdy sebevětší nerovnost nebyla zvlášť pocítěna….přejezd kolejí člověk málem nezaznamenal. Věřím, že s lepší výbavou a technologiemi bude vůz stát o něco více, než kolik stál tento standartní model. Nicméně seznámení s vozidlem Volvo C40 Recharge pro mne byl zážitek.
Volvo C40 Recharge (EC40 Single Motor Extended Range) | |
Výkon | 252 k |
Baterie | 82 kWh |
Kombinovaná spotřeba | 16,2 kWh/100 km |
Dojezd dle WLTP | 584 km |
Zrychlení 0-100 km/h | 7,3 s |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Objem zavazadlového prostoru | 404 l |
Cena | od 1 068 600 Kč bez DPH |
Více o modelu Volvo EX40
https://www.volvocars.com/cz/cars/ec40-electric