Subaru Impreza a Crosstrek jsou v Česku. Na kolik vyjde jedinečná technika ve dvou karoseriích?
Hatchback Subaru Impreza a crossover Subaru Crosstrek se po modernizaci začaly prodávat v Česku. Nevzdaly se unikátní kombinace plochého boxeru a stálého pohonu všech kol, v nabídce ale zůstal jen dvoulitrový benzínový e-Boxer.
Dvojice vozů Subaru Impreza a Subaru Crosstrek se například v Americe začaly prodávat už loni, do Evropy ale nové generace dorazily s mírným zpožděním až v prosinci, takže prodej se naplno rozjíždí až v lednu letošního roku.
Subaru Crosstrek je nástupcem modelu XV, který se od uvedení první generace v roce 2011 stal mezi řidiči natolik oblíbenou volbou, že se na celkovém prodejním mixu v Evropě podílí více než 40 %. Auto dostalo k trvalému symetricky uspořádanému pohonu všech kol vylepšený režim X-MODE. Ve spojení s minimální světlou výškou 220 mm tak hravě obstojí i mimo zpevnění cesty. Díky nové generaci asistenčního systému EyeSight je Crosstrek e-BOXER vybaven 14 asistenčními a bezpečnostními funkcemi (7 nových, 3 zdokonalené, 4 převzaté). Globální platforma SGP přináší o 10 % vyšší torzní tuhost karoserie.
Subaru Impreza po šesté
Šestá generace Subaru Impreza má upravený design i interiér s vylepšenou konektivitou. Stejně jako Crosstrek je vybavena hybridním motorem e-BOXER, systémem trvalého symetrického pohonu všech kol (AWD) a nejpokročilejší variantou asistenčního systému Subaru EyeSight.
Obě auta jsou nabízena v jediné zmíněné motorizaci, kterou tvoří čtyřválcový motor BOXER s protilehlými válci o objemu 2,0 litru a přímým vstřikováním, který je spojený s elektromotorem instalovaným v upravené bezestupňové převodovce Lineartronic. Výsledkem jsou rychlejší reakce a jemnější chod. Spalovací motor disponuje výkonem 100 kW, podpůrný elektromotor pak 12,3 kW.
Ceny obou modelů šly o něco nahoru, ale zdražila i konkurence. V základní výbavě Active pořídíte Subaru Crosstrek za 880 000 korun, Imprezu za 845 000 korun.
Martin Šidlák