Mitsubishi Colt se vrací. V čem je 7. generace jiná než Renault Clio?
Rok 2024 bude pro Mitsubishi v Česku rokem dvou novinek. V prodeji už je nová generace modelu Mitsubishi Colt, v závěru roku přijede i nový Outlander.
Mitsubishi Colt se v Evropě prodává už v 7. generaci, celosvětově je generací ještě víc. Za předchozích šest se prodalo 5,1 milionu vozů. A pro české Mitsubishi to bude letos důležitý model.
Nová generace je výsledkem alianční spolupráce s Renaultem, a novinka tedy technicky vychází z Renaultu Clio a podobnost je viditelná i ve vzhledu, ovšem je zde pár odlišných detailů. Přední partie je orámována full-LED světlomety. Na druhé straně LED světla denního svícení je ale jedinečný světelný podpis „Dynamic Shield – Dynamický štít“ vozů Mitsubishi. Odlišná jsou samozřejmě loga a některé další detaily.
Mitsubishi Colt vs. Renault Clio
Mitsubsihi Colt se ale od Renaultu Clio odlišuje především nabídkou motorů. Nabídne totiž také základní atmosférický tříválec, který se svým charakterem hodí do městského provozu. Kompletní podoba motorizací je následující:
- 1,0 MPI: Benzínový tříválec s vícebodovým vstřikováním a pětistupňovou manuální převodovkou. Výkon: 65 k, emise CO2: 119-122 g/km
- 1,0 MPI-T: Přeplňovaný benzínový tříválec s vícebodovým vstřikováním a šestistupňovou manuální převodovkou. Výkon: 90 k, emise CO2: 118-121 g/km.
- 1,6 Hybrid (HEV): Benzínový motor se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 1,2 kWh v kombinaci s automatickou převodovkou podporující více režimů. Systémový výkon: 145 k, emise CO2: 93-101 g/km.
Nejlevnější 1.0 MPI je v prodeji od 379 960 Kč, 1.0 MPI-T od 409 960 Kč a 1.6 Hybrid od 559 960 Kč. Novinka nabídne šest stupňů výbavy, pětiletou tovární záruku (s omezením na 100 000 km), dvanáctiletou záruku proti prorezivění karoserie a osmiletou záruku na baterii systému pohonu a zachování její kapacity (s omezením na 160 000 km).
Martin Šidlák