Suzuki Swift se odhalil v šesté generaci. S mild hybridem
Na trhu je už 40 let, prodalo se ho přes 9 milionů kusů a teď je tady v nové generaci – Suzuki Swift. Na český trh by měl dorazit v druhém čtvrtletí roku 2024.
Nové Suzuki Swift si zachovává typické rysy svých předchůdců, provedené změny designu ovšem posouvají jeho vzhled na novou úroveň. Leskle černá maska chladiče a diodový pás denního svícení ve tvaru L navazují na výrazný podélný prolis, který obepíná celou karoserii. Vystouplé lemy blatníků ještě více zdůrazňují tyto stylové prvky.
Z bočního pohledu zaujmou svalnaté proporce, které podtrhují plovoucí střechu „vznášející se“ nad černými sloupky karoserie. Trojrozměrná grafika koncových světel a široký nárazník zasahující do boků dodávají novému Swiftu ze zadního pohledu robustní a hravý vzhled, který v okolním provozu bezpochyby vynikne.
Suzuki Swift: Design interiéru
Uspořádání palubní desky připomíná kokpit, který se důsledně zaměřuje na řidiče. Přístrojový štít je obklopen ovládacími prvky, v zájmu snadné obsluhy a v souladu se zásadami ergonomie mírně natočenými k řidiči. Vše je v dosahu a snadno použitelné. Interiér obklopuje posádku a kombinuje černou barvu se světle šedou, nejen na palubní desce, ale i na výplních dveří. Detaily v saténově kovových tónech se saténovým tmavě stříbrným lakem dodávají kabině sportovní a dynamický nádech.
Devítipalcový kapacitní dotykový displej s rozlišením HD nabízí rychlou a přesnou odezvu. Obsahuje mimo jiné funkce propojení s chytrým telefonem Apple CarPlay® a Android Auto™ přes Wi-Fi i USB, hlasové ovládání a zobrazení informací o stavu vozu.
Tříválec pod kapotou
Nový tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru dodává Swiftu zlepšení na všech frontách. Přináší ještě nižší spotřebu paliva a nižší emise, více točivého momentu a živější reakce v nízkých otáčkách a vyšší výkon napříč celým spektrem otáček.
V novém Swiftu je tento motor spojený s mild-hybridním systémem SHVS, který dále snižuje spotřebu a emise. Mild-hybridní sytém pomocí generátoru mění při zpomalování kinetickou energii vozu na elektřinu, kterou ukládá v lithium-iontové baterii. Takto uchovanou energii pak využívá při zrychlování.
Nechybí ani ALLGRIP AUTO, což je je automatický systém pohonu všech kol, který připojuje zadní kola vždy, když zaznamená pokles trakce u kol přední nápravy. Při prokluzu předních kol viskózní spojka přenese točivý moment na zadní kola, a tím zlepší trakci, zejména při jízdě na sněhu a jiných druzích kluzkého povrchu.
Zdroj: Suzuki