Za kolik jezdí nová Octavia Combi 1.6 TDI?
V problematické době pro fleetové prodeje přichází Škoda se svým snad nejfleetovějším modelem v modernizované podobě – v květnu se začíná prodávat faceliftovaná Octavia Combi. O měsíc později začne i prodej verze 4×4.
Octavia Combi se pyšní zajímavým rekordem: V roce 2012 byla nejprodávanějším vozem typu kombi v Evropě. 24 % všech prodejů značky ŠKODA v Evropě v roce 2012 připadlo právě na tento model, v západní Evropě to bylo dokonce 25 %. V Německu, na největším evropském trhu značky, činil podíl verze kombi na prodejích modelu Octavia v roce 2012 téměř 92 %.
Rozměry nového modelu výrazně narostly. Automobil mezigeneračně vyrostl o 90 mm na délku (4,66 m), 45 mm na šířku (1,81 m bez vnějších zpětných zrcátek) a 108 mm v oblasti rozvoru. Délka interiéru novinky mezigeneračně vzrostla o 33 mm na 1 782 mm. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech vzrostl o 26 mm na 73 mm. Více místa je i nad hlavou na předních a zadních sedadlech (vpředu: 983 mm místo dosavadních 981 mm; vzadu: 995 mm namísto dosavadních 984 mm). Zavazadlový prostor se oproti předchozímu modelu zvětšil o 5 litrů na 610 litrů. V porovnání s třetí generací liftbacku (590 l) je to pak o 20 litrů více. Po sklopení opěradel zadních sedadel vůz odveze dokonce až 1 740 litrů (dosud: 1 655 litrů).
Redakce Flotily absolvovala první kilometry za volantem verze, která aspiruje na nejatraktivnější motorizaci ve firemních prodejích – 1.6 TDI 77 kW. V nabídce je i slabší (1.6 TDI 66 kW) i silnější (2.0 TDI 110 kW) verze, ale právě zlatá střední cesta je z našeho pohledu ideální volbou pro firemní flotily, jejichž správcům záleží na nákladech spojených s provozem. Výkonově tento vůz plně dostačuje i pro svižnou jízdu. Papírových 3,8 l/100 km je u služebních aut asi nereálných, ale i při opravdu rychlé jízdě po německé dálnici bez rychlostních limitů se spotřeba držela pod hranicí šesti litrů. Možná jen škoda, že motor je spojen pouze s pětistupňovou manuální převodovkou (v Audi A3 je stejný motor se stupni šesti). Zajímavá bude verze 1.6 TDI 81 kW GreenLine, která se dostane do prodeje později, a která slibuje udělat z Octavie Combi snad nejúspornější kombi na trhu – 3,3 l/100 km.
Na kvalitních silnicích nevadila absence zadní jednoduché nápravy, kombík má snad ještě jistější chování v zatáčkách než výchozí liftback. Mezi kompaktními kombíky v jízdních vlastnostech určitě kraluje, ale pokud bychom auto srovnávali s auty střední třídy, je absence víceprvkové nápravy určitým handicapem. Zvlášť když jsme mohli vyzkoušet i Octavii Combi 4×4, která ji ve všech specifikacích má.