Elektrický kombík MG5 má českou cenu. Slibuje dlouhý dojezd
Už třetí novinku letos představila v Česku značka MG. Po HS a MG4 je tu elektrický kombík MG5 Electric. V ceníku jsou jen dvě verze, základní za 889 tisíc Kč, druhá těsně pod milion. S výkonem až 177 koní slibuje auto ujet 400 kilometrů a přepravit 479 litrů nákladu. Bude to Čechům vyhovovat?
Elektromobily nosí zatím převážně karoserii SUV, případně hatchbacku. MG5 Electric je ale první elektrický kombík na tuzemském trhu. MG s britskými kořeny, ale výrobou v Číně, je štikou v českém automobilovém rybníce a prodá prakticky všechno, co se importérovi podaří dovézt. Zatím nabízí jen dvě spalovací nebo plug-in hybridní SUV a dva elektromobily, na příští rok ale chystá rovnou devět novinek včetně třeba elektrického roadsteru.
MG5 Electric: 479 – 1367 litrů
MG5 Electric s délkou přes 4,5 metru bylo navrženo pro rodiny, ale i pro firmy. Zavazadelník o objemu 479 litrů se sklopením opěradel zadních sedadel dělených v poměru 60:40 zvětší až na 1367 litrů. Na střešní ližiny lze snadno připevnit nosič jízdních kol nebo střešní box.
V ceníku jsou jen dvě verze, ale zkombinované velmi netradičně. Základní s cenovkou 889 940 Kč nabídne maximální výkon 130 kW a baterii 50,3 kWh, druhá za 999 940 Kč sice větší baterii 61,1 kWh, ale menší výkon – 115 kW.
Vysokokapacitní baterie pohonu zajišťuje dojezd až 400 km na jedno nabití (ve městě až 538 km). Vůz kromě toho disponuje chytrými funkcemi, jejichž cílem je prodloužit dojezd na maximum. Například tři různé úrovně rekuperačního brzdění zvyšují efektivitu a optimalizují dobíjení baterie během jízdy.
Jednoduché je i dobíjení baterie. Pohodlné třífázové AC (střídavý proud, Mode 3) nabíjení MG5 Electric poskytuje nabíjecí výkon až 11 kW. Na druhé straně DC (stejnosměrný proud, Mode 4) rychlonabíjení s konektorem CCS a maximálním nabíjecím výkonem 87 kW dobije baterii z 10 % na 80 % za 35 minut.
Martin Šidlák