Nový Peugeot 508 a 2008 jsou v Česku. Co přinesl facelift?
Modely Peugeot 508 a Peugeot 2008 se společně dočkaly faceliftu a jejich prodej v České republice byl zahájen. Oba dostaly různé stupně elektrifikace.
Peugeot 508
Manažerský a fleetový model Peugeot 508 získal faceliftem novou přední masku. Poprvé se u něj objevují nové charakteristické přední světlomety se třemi drápy. Jsou zabudovány do extrémně štíhlých světlometů Matrix LED dodávaných standardně. Světelný podpis na zádi nabízí novou interpretaci motivu tří drápů v horizontálnější a výraznější podobě. Tato full LED světla se směrovkami s posuvem světla jsou součástí standardní výbavy u celé modelové řady.
Digitální přístrojový panel, umístěný v úrovni očí těsně nad volantem, je vybaven dvanáctipalcovým displejem. Panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru pomocí nových režimů zobrazení (online navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie atd.), které lze upravovat přímo pomocí ovladačů na volantu.
Uprostřed přístrojového panelu se nachází středový desetipalcový dotykový displej s vysokým rozlišením, který je mírně orientován směrem k řidiči („driver oriented“), což optimalizuje ergonomii řízení, aniž by byl spolujezdec omezen v používání a čtení informací z displeje.
Nabídka motorů pohánějících nové vozy Peugeot 508 a 508 SW zahrnuje dvě plug-in hybridní verze, jednu novou o výkonu 180 k a další o výkonu 225 k. Dále lze volit mezi benzinovou a dieselovou variantou, obě o výkonu 130 k. Všechny motory jsou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Vrcholem je pak plug-in hybridní 508 Peugeot Sport Engineered s výkonem 360 k a pohonem všech kol. Ta v českém ceníku oficiálně nefiguruje, ale lze ji objednat individuálně u prodejců.
Nejlevnější dieselová verze modelu Peugeot 508 stojí 990 tisíc korun. Hybrid 180 pak vyjde na 1 200 000 Kč.
Peugeot 2008
Faceliftem prošel i dlouhodobě nejprodávanější Peugeot na českém trhu, Peugeot 2008. I ten dostal novou přední masku a nový světelný podpis. Tvoří jej tři svislé světelné drápy, které jsou u nového Peugeotu 2008 zabudovány do leskle černých lišt na nárazníku. Tři drápy jsou i v LED zadních světlech.
Přístrojový panel nového modelu Peugeot 2008, který je umístěn v ideálně poloze ve výšce očí těsně nad volantem, je u verzí Allure a GT digitální. Jeho desetipalcový displej má nový design a u GT nabízí i 3D zobrazení. Barvu displeje, či prioritu a uspořádání informací lze plně přizpůsobit preferencím řidiče. Peugeot 2008 ve verzi Active si zachovává analogový přístrojový štít. Všechny verze 2008 jsou nyní standardně vybaveny destipalcovým centrálním dotykovým displejem (dříve 7 palců u prvních dvou výbavových stupňů). Umožňuje ovládat funkce rádia a telefonu (verze Active) nebo nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced.
Na začátku roku 2024 dostane nový Peugeot 2008 nové pohonné ústrojí HYBRID 48V, které bude tvořit benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 136 k, spojený s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí bude elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva.
Elektrický Peugeot e-2008 je vybaven novými motory, které se již představily u modelů e-208 a E-308 . Maximální výkon se zvýšil o 15 % ze 100 kW/136 k na 115 kW/156 k, kapacita baterie se zvýšila z 50 kWh na 54 kWh. Díky vylepšení účinnosti se podařilo sladit nárůst výkonu s prodloužením dojezdu, který dosahuje až 406 km oproti dřívějším 345 km.
Kromě výše popsaných elektrifikovaných motorů je nový Peugeot 2008 k dispozici s výběrem benzinových a naftových motorů, díky nimž si každý zákazník může vybrat model, který bude vyhovovat jeho potřebám:
- PureTech 100: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 100 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.
- PureTech 130: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, může být spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 nebo šestistupňovou manuální převodovkou.
- BlueHDi 130 EAT8: dieselový čtyřválcový o objemu 1,5 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.
Základní cena modelu Peugeot 2008 po faceliftu je na českém trhu 585 000 Kč, v akci je ale o 115 tisíc snížena na 470 000 Kč za nejslabší benzínovou verzi. Elektrická varianta pak vyjde v akci nejméně na 895 000 Kč.
Martin Šidlák