Nová Toyota C-HR: Je o sto tisíc dražší, ale výraznější a úspornější
V Česku se oficiálně spustil prodej nové generace modelu Toyota C-HR. V základu je po započtení všech slev o rovných sto tisíc dražší než předchozí generace, ale přináší řadu vylepšení a ještě výraznější vzhled.
Nepřehlédnutelný design nové Toyoty C-HR je skoro přesnou kopií koncepčního modelu C-HR Prologue Concept, což nebývá obvyklé. Výrazný exteriér dokonce vyvolává dojem „koncepčního vozu vypuštěného na silnici“. Autu dominují velká kola o rozměrech 18-20 palců, výrazné blatníky, poprvé u Toyoty použité skryté kliky dveří, dvoubarevné lakování karoserie a velmi členitá přední maska navazující na elektromobil bz4x. Zajímavostí je svítící nápis „Toyota C-HR“ na zadním třetím brzdovém světle uprostřed pátých dveří. Ten se rozvítí jen v rámci uvítací animace. Podle platné legislativy nesvítí během jízdy.
Při stejném rozvoru 2640 mm se celková délka auta zkrátila o 25 mm na 4360 mm, a to hlavně na předním převisu. O 15 mm také narostal výška – na 1570 mm. O trochu větší a praktičtější je pak zavazadlový prostor o velikosti 377 litrů.
Toyota C-HR používá nový plně digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3″ (v závislosti na výbavové linii). K dispozici multimediální paket Toyota Smart Connect včetně 8″ nebo 12,3″ dotykového displeje (v závislosti na stupni výbavy), palubního hlasového agenta a bezdrátového připojování chytrých telefonů prostřednictvím Apple CarPlay nebo Android Auto. Pro Toyotu C-HR bude k dispozici i systém digitálního klíče, kdy k otevření a spuštění vozidla bude uživateli stačit, aby měl u sebe svůj telefon.
Systém ambientního osvětlení v kabině Toyoty C-HR zahrnuje až 64 odstínů vnitřního osvětlení. V nabídce je i automatický program 24 barevných odstínů, které se každou hodinu mění, a postupují tak od zářivých ranních tónů až po uvolněné odstíny ve večerních hodinách. Program pracuje třeba i s tím, když řidič přidá na teplotě klimatizace, používá teplejší barevné tóny, když teplotu snižuje, tak naopak studené.
Nabídka pohonů zahrnuje hybridní elektrická ústrojí 1,8 (140 koní) a 2,0 litru (198 koní), jakož i plug-in hybridní elektrický model 2,0 litru (223 koní). Silnější hybrid je v nabídce i s pohonem všech kol.
Nové jsou i další komponenty pohonu, jako třeba lithium-inontová baterie, která je o 14 procent výkonnější než v přechozí generaci, ale zároveň o 14 procent lehčí. Jednotka řízení energie má menší elektrické ztráty a to obojí dohromady přispívá ke snížení spotřeby. Menší rozměry i hmotnost má též nová hybridní převodovka.
Oficiální ceník začíná na částce 859 900 Kč v základní výbavě pro hybrid 1.8 a končí na plug.in hybridu v nejvyšší výbavě za 1 264 900 Kč. Po nějakou dobu se budou souběžně prodávat původní i nová generace, obě ve slevových akcích. Nejlevněji první generaci pořídíte z 599 900 Kč, tu novou za 699 900 Kč.
Martin Šidlák