Hyundai Santa Fe oficiálně: Hranatý obr nabídne v Evropě jen hybridy
Korejská automobilka v digitální světové premiéře představil novou generaci modelu Hyundai Santa Fe. Je obří a hranatá.
Pátá generace modelu Hyundai Santa Fe slibuje díky delšímu rozvoru náprav a většímu vstupnímu otvor v zádi největší obytný prostor ve své třídě. Kompletně sklopná sedadla ve druhé a třetí řadě vytvářejí vzadu terasovitě uspořádaný prostor s širším přístupem. Samotný objem zavazadlového prostoru je 725 l, šířka zadního vstupního otvoru 1275 mm – tj. +91 l a +145 mm oproti předchozí generaci.
Prostor pro nohy na sedadlech ve druhé řadě se u modelu Hyundai Santa Fe poháněného zážehovými motory oproti předchozí generaci zvětšil o 15 mm na 1075 mm. U hybridních verzí vzrostla délka prostoru pro nohy ve druhé řadě o 20 mm na 1055 mm. Prostor pro nohy ve třetí řadě byl prodloužen o 15 mm na 761 mm.
SUV nabízí také největší prostor pro hlavu ve své třídě. Výška stropu nad sedákem ve třetí řadě vzrostla o 69 mm na 958 mm. Výška sedáku nad podlahou ve třetí řadě se zvětšila o 30 mm na 282 mm. Sklon opěradla ve třetí řadě lze měnit v rozsahu 10 stupňů, který je v porovnání s předchozí generací také větší.
Novinka ale překvapila hlavně odvážným hranatým designem. Příď má vysokou kapotu, světlomety s motivem písmene H a ostře definované blatníky. Zboku vyniknou robustní podběhy kol a kratší převis karoserie vpředu. Zadní svítilny ve tvaru písmene H ladí s motivem písmene H v designu předních světlometů.
Pod kapotou jen dva hybridy
Design s motivem písmene H je použit na přístrojové desce a výdeších klimatizace, což umocňuje pocit otevřenosti a vytváří jedinečně vyvážený design. Interiér nabízí užitečné a praktické prvky výbavy, například schránku pro sterilizaci předmětů zářením UV-C a bezdrátový nabíjecí systém pro dva chytré telefony. Uživatelé se tak mohou těšit na sofistikovanost ve spojení s praktičností automobilu kategorie SUV. Panoramatický, zakřivený displej, nabízený v této třídě poprvé, zahrnuje 12,3“ zobrazovací plochy digitálního panelu sdružených přístrojů a informačního a zábavního systému.
V Evropě vč. českého trhu bude zcela nové SANTA FE nabízeno se dvěma variantami pohonu. Hybridní jednotka založená na přeplňovaném zážehovém motoru 1,6 litru (Gamma III 1.6T GDI HEV + 6AT) nabízí nejvyšší výkon 180 k a maximální točivý moment 265 Nm. Doplní ji její plug-in hybridní varianta (Gamma III 1.6T GDI PHEV + 6AT) s nejvyšším výkonem 160 k a maximálním točivým momentem 265 Nm. Na jiných trzích bude nabídka motorů širší.
Zdroj: Hyundai