Dacia Extreme: To nejlepší z Dacie přehledně
To nejlepší, co si u Dacie můžete koupit, se jmenuje Extreme. Dacia Extreme ale není nějaký nový nejvýkonnější model, ale označení nejlepší výbavy pro modely Sandero Stepway, Jogger, Duster a Spring. Kromě toho je pro ni mnohdy vyhrazena i nejsilnější motorizace daného modelu.
Modely Dacia Extreme mají řadu specifických prvků vnějšího vzhledu. V první řadě jde o některé vyhrazené barvy – konkrétně zelená pro Sandero Stepway, Jogger a Duster a nemetalická modrá pro Spring. Dále je to třeba anténa ve tvaru ploutve, vnější zpětná zrcátka v měděné barvě a stejně laděné detaily na přední masce nebo černě lakovaná kola.
Hlavní prvky společné všem modelům Dacia Extreme
– Nové barvy laku: zelená Cèdre pro Sandero Stepway, Duster, Jogger a modrá Slate pro Spring. Tyto nové barvy doplňují stávající paletu barev.
– Prvky v měděné hnědé speciálně vyvinuté pro Dacia Extreme. Tato měděná hnědá je na krytech zrcátek, středech kol, logo Dacia na dveřích zadních výklopných a několik dalších designových prvků.
– Prvky s topografickým motivem odkazují na obrysové linie, které se nacházejí na mapách. Tento vzor se nachází na bočních ochranných krytech a předních dveřích Spring, Sandero Stepway a Jogger Extreme, stejně jako na sloupcích dveří (B sloupek) modelu Duster Extreme.
– 16“ kola z lehkých slitin v černé barvě na Sandero Stepway a Jogger, 17“ na Duster.
V interiéru se jsou to pak opět detaily v měděné barvě kolem řadící páky nebo displeje a hlavně materiál MicroCloud použitý na výplních dveří a sedadlech, u některých modelů i na přístrojové desce místo levných tvrdých plastů. Měl by být odolný proti vnějším vlivům a lehce udržovatelný.
Dacia Extreme: Dva nejsilnější motory
Pouze pro tutu výbavu jsou ale dostupné především ty nejsilnější motorizace. Konkrétně u Sandera Stepway je to benzínový motor TCe 110. A u Springu motor ELECTRIC 65 o výkonu 65 koní nebo-li 48 kW. Motor ELECTRIC 45 zůstává dostupný pouze pro verzi Cargo.
A v neposlední řadě je výhodou výbavy Extreme sytém Extended Grip. Ten i bez pohonu 4×4 upravením nastavení ESP zlepšuje vlastnosti mimo zpevněné cesty. To se týká modelů Stepway a Jogger.
Pack Sleep pro outdoorové spaní
K modelu Jogger nabízí Dacii nově tzv. Pack Sleep po outdoorové spaní. Ten se skládá z dřevěné konstrukce přizpůsobené rozměrům zavazadlového prostoru vozu Jogger. Ta se během necelých 2 minut rozloží a vytvoří velkou manželskou postel s matrací. Lůžko se rozprostře přes celou zadní část vozu, od zadní části předních sedadel až k zadním dveřím. Výsledný prostor pro spaní je mimořádně velkorysý: délka 190 cm, šířka až 130 cm, minimální výška nad hlavou 60 cm. Když je úložný box Pack Sleep v zavazadlovém prostoru vozu Jogger uzavřen, nabízí nákladový prostor o objemu 220 litrů, který je skrytý před zraky kolemjdoucích krytem zavazadlového prostoru.
A kolik to všechno stojí?
Martin Šidlák, foto: Dacia