Renault Rafale odhalen: Vlajková loď je SUV coupé s 300 koňmi
Hybrid, výkon až 300 koní, pohon všech kol a karoserie ve stylu SUV coupé. Tak vypadá nová vlajková loď značky Renault – Rafale. Dobytí segmentu D chystá značka ve velkém stylu.
V dnešní době automobilky neodhalují nové modely zrovna často. Čestnou výjimkou je Renault Rafale. Nová vlajková loď značky Renault. Jméno odkazuje na rekordy, které vytvořil letoun Caudron Renault Rafale, jenž v roce 1934 dosáhl rychlosti 445 km/h.
Mírně zvýšená karoserie typu fastback spolu s vizuálními ochrannými prvky kolem karoserie řadí nový Renault Rafale do kategorie kupé SUV. Podobně jako menší Arkana. Vozidlo má dynamickou, sportovní siluetu. Jeho dlouhá horizontální kapota překrývá výrazně tvarovanou přední část, vyznačující se novým tvarem mřížky chladiče a novým světelným podpisem, který představil model nové Renault Clio.
S délkou 4,71 m a šířkou 1,86 m se nový Renault Rafale řadí do segmentu D. Zatímco jeho výška 1,61 m ho řadí do středu segmentu sportovních SUV. Díky dlouhému rozvoru (2,74 m, shodnému s rozvorem Nového Espace) může Nový Renault Rafale využívat dokonale plynulou, ladnou linii střechy. Ta zachovává prostor nad hlavou ve druhé řadě, aniž by bylo nutné přerušovat linii u zadního okna. Sklon zadního okna je 17°, což je klíčový faktor pro aerodynamickou účinnost. Proto také není nutné zadní okno stírat.
Renault Rafale: V budoucnu až 300 koní
Nový Renault Rafale využívá modulární alianční platformu CMF-CD. Ta nabízí nejvyšší úroveň technologického rozvoje, ať už jde o podvozek, pohonné jednotky nebo elektronické vybavení. Díky plně hybridnímu benzínovému motoru E-Tech full hybrid o výkonu 200 k v kombinaci s multimódovou automatickou převodovkou se řadí na špičku ve svém segmentu, pokud jde o dojezd a emise CO2. Brzy bude využívat výhod nové výkonné varianty hybridního pohonu E-Tech 4×4. Ta bude mít výkon 300 k a nabídne pohon všech kol.
Plně hybridní motor E-Tech full hybrid o výkonu 200 k se sériově-paralelní hybridní architekturou se skládá z tříválcového přeplňovaného benzinového motoru o objemu 1,2 l s výkonem 130 k (96 kW) a točivým momentem 205 Nm a dvou elektromotorů. Samotný benzinový motor kombinuje Millerův spalovací cyklus, nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů a turbodmychadlo s proměnnou geometrií. Nemluvě o jeho architektuře podobné vznětovému motoru s dlouhým zdvihem. Výsledkem je výjimečná účinnost 41 %. Na straně elektromotoru dosahuje hlavní motor výkonu 50 kW (70 k) a 205 Nm. Elektrický pohon zajišťuje lithium-iontová baterie s kapacitou 2 kWh/400 V. Sekundární elektromotor HSG (Vysokonapěťový startérgenerátor) s výkonem 25 k a točivým momentem 50 Nm je zodpovědný za startování spalovacího motoru a řazení bezspojkové převodovky se zubovými spojkami.
Prioritou při vývoji podvozku nového Renault Rafale je potěšení z jízdy, které umocňuje víceprvkové zadní zavěšení spolu s nejnovější evolucí systému řízení všech kol 4CONTROL advanced. Víceprvkové zavěšení umožňuje dosáhnout nejlepšího možného naladění jízdních vlastností, aniž by to bylo na úkor komfortu. Poskytuje také lepší kontrolu nad akustickou zpětnou vazbou. Systém řízení všech kol 4CONTROL advanced zajišťuje výrazné zlepšení ovladatelnosti při nízkých rychlostech a agilitu a dynamiku při středních a vysokých rychlostech. V zatáčkách projížděných při rychlostech nad 50 km/h zlepšuje mikrořízení (až o 1 stupeň) zadních kol ve stejném směru jako předních kol stabilitu vozu tím, že snižuje setrvačnost zadní nápravy.
Nový Renault Rafale E-Tech full hybrid 200 k se začne prodávat na jaře 2024.
Zdroj: Renault