Škodě Auto se daří navzdory krizi
Největší česká automobilka Škoda Auto zaznamenala mimořádně úspěšný srpen letošního roku, a to navzdory výraznému poklesu poptávky, který zasáhl takřka celou Evropu.
V srpnu rostly prodeje meziročně o 12 procent na 67 700 aut, což představuje nejúspěšnější srpen v historii automobilky. Škodě se daří i v regionech, kde celkové prodeje výrazně klesají. Kupříkladu v západní Evropě klesly celkové prodeje nových osobních automobilů o osm procent. Škodě auto se zde přitom prodalo prodat o 1,2 procenta automobilů více než loni. Na nejsilnějším evropském trhu v Německu rostly prodeje zhruba o desetinu.
Dařilo se i ve střední Evropě, kde se Škodě Auto podařilo prodat o 8 procent vozů více než loni, konkrétně 8 500 strojů. Na východě si automobilka polepšila o polovinu s prodejem 11 300 aut. Ale ani to není největší růst. Ten se odehrál v Rusku, kde prodeje rostly o 68 procent na 8 300 vozů. Dařilo se i v Číně a Indii, kde prodeje rostly o 4,5 resp. 9 procent. Dvě třetiny prodaných aut v Indii tvořil tamní sedan Rapid, který se v evropské verzi představí koncem září v Paříži a prodávat se začne ještě před koncem letošního roku.
Podobně jako v posledních měsících i v srpnu byla nejprodávanější Octavia, pro kterou se rozhodlo 30 200 aut, tedy o 12 procent více než loni. Dařilo se i modelům Yeti a Roomster, kde prodeje rostly dvojciferným tempem. Nedařilo se ale Fabii, její prodeje klesly o 19 procent na 15 200 vozů a výsledky napovídají, že následník malé Škodovky na sebe nenechá dlouho čekat. Nejnovější model Citigo zakoupilo v sprnu 3000 motoristů.