Volkswagen odkládá Trinity, e-paliva mají budoucnost
Ve společnosti Volkswagen se zřejmě chystá velká změna. Nový šéf Oliver Blume zastavil nebo změnil řadu projektů zaměřených na elektromobily. Odkládá se třeba projekt Trinity, zmizet by ale mohly i zavedené modely GTX nebo dokonce ID.
Oliver Blume především odložil už v roce 2021 představený projekt Volkswagen Trinity. Zcela nový a revoluční elektromobil měl být do sériové výroby uveden v roce 2026. To se ale nestane. „Předchozí návrhy designu konkurenta Tesly byly nyní zadupány do země. Nejsou dostatečně inovativní,“ napsal německý list Automobilwoche.
Vedení Volkswagenu dalo příkaz dohnat ztrátu na značky jako Hyundai, Kia či Tesla, zejména pokud jde o výkon, dojezd a dobu nabíjení. „To by měl zajistit nové baterie, výkonnější motory, optimalizovaná elektronikou a odvážnější úroveň napět,“ uvedl časopis.
Nové elektromobily budou SUV
Nové elektrické modely VW budou pravděpodobně v provedení SUV, které je celosvětově stále žádané. Další německý magazín – Focus – v této souvislosti přišel s informací, že obtížněji se řeší problémy se softwarem. Zde má společnost co dohánět; některé modely, jako například Porsche Macan, již byly odloženy kvůli problémům s novými softwarovými moduly a informačními a zábavními systémy.
Aby mohl VW konkurovat Tesle, ale také nováčkům, jako je Nio nebo Polestar, chce nejen zvýšit výkon elektrického pohonu. Zasvěcenci uvádějí, že by mohla zmizet i nedávno zavedená zkratka GTX. Poněkud nešťastné označení, které bylo na konci 60. let minulého století používáno pro americké muscle cars značky Plymouth koncernu Chrysler, nahradí známé výbavové stupně, jako jsou GTI a R. Podle zasvěcených informací by mohlo zmizet dokonce i pojmenování ID. Další generace kompaktních vozů Volkswagen by se tak stále mohla jmenovat Golf, i kdyby měla elektrický pohon.
Budoucnost pro spalovací motory
Ještě pozoruhodnější než velký úklid v projektech bývalého šéfa VW Herberta Diesse však je, že jeho nástupce Oliver Blume se vůbec nechce spoléhat pouze na pohon z baterií. „Naší strategií je prozatím ponechat na trhu spalovací motory, protože jsou v mnoha regionech světa velmi oblíbené,“ řekl Blume v rozhovoru pro Auto Motor & Sport.
Na rozdíl od Diesse je Blume rovněž příznivcem tzv. e-paliv, tj. nových typů klimatických paliv, která zlepšují bilanci CO2 spalovacích motorů. Miliony automobilů, které již jezdí po silnicích, by tak mohly pokračovat v provozu s nižšími emisemi. „Všechna vozidla tak mohou přispět ke snížení emisí CO2 – bez ohledu na typ pohonu. Kromě toho se e-paliva jako deriváty vodíku mohou výborně mísit s fosilními palivy. A každé procento příměsi je příspěvkem k ochraně klimatu,“ uvedl Blume pro časopis Auto Motor & Sport.