Zhruba 11 % motoristů automobil před nákupem nevyzkouší

seat_ceska-posta_predani-m_18

seat_ceska-posta_predani-m_18Nákup automobilu je pro většinu motoristů nevšední záležitostí, a proto mu věnují patřičnou pozornost. Podle studie Maritz Research se však najdou i tací, kteří před nákupem vozu automobil ani nevyzkouší.

Při nákupu aut nejčastěji dají lidé na doporučení prodejců. Zhruba 22 procent j nakupujících ovlivní právě dealeři vozů. Motoristé však často dají na doporučení svých známých a rodiny, konkrétně 18,7 procenta. Stejný podíl se při nákupu řídí spotřebitelskou příručkou.

Překvapením je především podíl 11,4 procenta lidí, kteří se před nákupem ani s vozem neprojedou. Přitom právě projížďka podle studie ovlivní zákazníka nejvíce.

Jistý vliv na nákup mají i marketingové nástroje automobilek, jejich webové stránky a v neposlední řadě také recenze v časopisech.