Škoda Enyaq RS iV: Rychlou verzi dostalo i škodovácké SUV
Po kupé dala Škoda nejvýkonnější elektrický pohon i do SUV Enyaq RS. Dva elektromotory disponují celkovým systémovým výkonem 220 kW a jsou spojeny s pohonem všech kol. Výrobce slibuje dojezd více než 500 km v režimu WLTP.
S novým modelem Enyaq RS iV rozšiřuje Škoda svou sportovní řadu RS o druhý čistě elektrický model. Stejně jako Coupé má i Enyaq RS iV pohon všech kol a dva elektromotory o systémovém výkonu 220 kW. Oba vozy RS rodiny jsou tak nejvýkonnějšími modely v nabídce značky Škoda. Řada je postavena na modulární platformě pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Vyrábí se v hlavním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi.
Enyaq iV a Enyaq Coupé iV jsou jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB), které nejsou vyráběny v Německu. Škoda oznamuje, že v nejbližších dnech sjede z výrobní linky 100 000. vůz rodiny Enyaq iV. Toto číslo zahrnuje jak obě řady ve všech jejich variantách, včetně sportovních verzí RS a Sportline.
Velká kola už v základu
Dynamický vzhled se standardně dodávaným sportovním podvozkem. Velká kola o průměru 20″ a 21″ a charakteristické specifické prvky vozu Enyaq RS iV na první pohled ukazují, že se jedná o model RS. Maximální rychlost 180 km/h je o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí modelu Enyaq iV. Enyaq RS iV zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Maximální točivý moment 460 Nm je k dispozici okamžitě, jak je pro elektromobily typické.
Baterie o kapacitě 82 kWh, nízká spotřeba elektrické energie a součinitel odporu vzduchu cx 0,265 umožňují maximální dojezd více než 500 km v režimu WLTP. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 135 kW lze lithium-iontovou vysokonapěťovou baterii nabít na rychlonabíjecích stanicích z 10 % na 80 % kapacity za pouhých 36 minut.
Zdroj: Škoda Auto