Ford E-Transit Custom chce být elektrickou dodávkou pro živnostníky

dodávka, modrá, e-transit, Custom

Společnost Ford Pro představila nový Ford E-Transit Custom, dodávku, určenou pro malé firmy a živnostníky. Plně elektrická verze nejprodávanější evropské dodávky slibuje cílový dojezd až 380 kilometrů. Dále rychlonabíjení výkonem 125 kW, hmotnost přívěsu až 2000 kg a užitečné zatížení až 1100 kg.

Ford E-Transit Custom, inspirovaný poznatky z malých a středních firem, vznikala s cílem přinést zákazníkům zážitky založené na cloudové konektivitě. Digitální technologie se mohou v průběhu životnosti vozu vyvíjet prostřednictvím softwarových aktualizací Ford Power-Up.

„Ford Pro Technologie akumulátorů nové generace umožňuje cílový dojezd 380 km2 a schopnost rychlonabíjení výkonem až 125 kW. E-Transit Custom skvěle uspokojí nejširší potřeby zákazníků, to vše s podporou komplexních řešení Ford Pro pro správu a optimalizaci nabíjení.

V zájmu maximální produktivity během celého pracovního dne nabízí E-Transit Custom nová řešení pro rozvozové služby včetně přístupu do kabiny a nákladového prostoru. Kabina je zároveň firemní kanceláří. Disponuje připojením 5G a flexibilním pracovním prostorem s chytrými funkcemi. Například volant lze sklopit a využít jako ergonomický držák pro notebook či tablet.

Digitální inovace se zde setkávají s plnohodnotnými užitnými vlastnostmi. E-Transit Custom nabízí užitečné zatížení až 1100 kg, nižší podlahu nákladového prostoru se snadnějším přístupem. Maximální hmotnost přívěsu je 2000 kg. Nezávislé zadní odpružení a nejvyšší výkon motoru v dané třídě budou pro zákazníky znamenat novou úroveň řidičské zkušenosti.

Elektrický pohon a plnohodnotné užitné vlastnosti

Čtyřistavoltový akumulátor E-Transitu Custom s využitelnou kapacitou 74 kWh využívá tytéž pokročilé 82Ah akumulátorové články jako Ford F-150 Lightning. Mají o 12 % vyšší energetickou hustotu než články použité v E-Transitu. Akumulátor umožňuje cílový dojezd až 380 km. Podle údajů Ford Pro to je více než čtyřnásobek denního dojezdu průměrného řidiče jednotunové dodávky. Upevnění akumulátoru přímo na karoserii zvyšuje odolnost a snižuje hmotnost vozu. To má také pozitivní vliv na dosažitelný dojezd na jedno nabití.

Zákazníci mohou podle svých potřeb vybrat z motorů o výkonu 100 kW nebo 160 kW (135 k nebo 217 k). Každý z nich nabízí ve své třídě nejlepší točivý moment 415 Nm. Motor je namontován přímo na zadní podlahu vozidla, čímž odpadá potřeba speciálního pomocného rámu. Je otočen o 90 stupňů, aby se maximalizoval nákladový prostor a snížila hmotnost a složitost konstrukce. Díky výkonnému elektrickému pohonu utáhne E-Transit Custom přívěs o hmotnosti až 2000 kg, což je nejlepší hodnota ve třídě. Mohl by tak nahradit dieselové vozy v úlohách, na které žádná jiná čistě elektrická dodávka zatím nestačí. Pro větší pohodlí lze na přání namontovat sklopné tažné zařízení.

E-Transit Custom je vůbec prvním elektromobilem, který k vytápění a chlazení kabiny využívá technologii tepelného čerpadla se vstřikováním par, jež je součástí standardní výbavy všech variant modelu.

dopravní zácpa, auta
Čtete také

Registrace osobních vozů rostou, ale lépe už bylo

Srpnové registrace osobních vozů v ČR byly letos o 12 % vyšší než v minulých třech letech. Přesto dosáhly jen úrovně roku 2015. Registrace…

Nabíjení

Třífázová 11kW nabíječka E-Transitu Custom na střídavý proud je schopna plně dobít akumulátor za 7,8 hodiny, takže vůz se stihne nabít přes noc. Během rušných dnů v terénu mohou zákazníci sledovat aktuální stav nabití pomocí aplikace FordPass Pro pro chytré telefony.

E-Transit Custom podporuje také stejnosměrné rychlonabíjení výkonem až 125 kW . Tímto způsobem lze akumulátor dobít z 15 na 80 % za 41 minut. Nový systém dosáhl při laboratorním testování rychlosti nabíjení odpovídající téměř 38 kilometrům dojezdu za pouhých pět minut.

Zákazníci Ford Pro mají přístup k největší evropské síti Blue Oval Charging Network s více než 300 000 nabíjecími body, která stále roste, a každý prodaný E-Transit Custom bude disponovat 12měsíčním bezplatným přístupem k veřejným nabíječkám.

Zdroj: Ford