Nový Volkswagen Amarok oficiálně: Šestiválcový diesel nechybí

auto, pick-up, Volkswagen, Amarok

Světovou premiéru má za sebou nový Volkswagen Amarok. Jeden z mála posledních pick-upů byl vyvíjen a testován v Německu a Austrálii. Výroba bude probíhat v Jižní Africe. Do Česka přijde v první polovině příštího roku.

Nový Volkswagen Amarok bude uveden na trh se čtyřdveřovou dvojkabinou (DoubleCab) a dvoudveřovou kabinou (SingleCab). U siluety obou verzí vystupují obzvlášť do popředí podběhy kol, které mají znovu půlkruhový tvar. Na rozdíl od mnoha jiných pick-upů tvoří horní ohraničení podběhů kol téměř rovné linie místo kruhových, což je typický designový prvek modelu Amarok. Blatníky nad koly z lehké slitiny s průměrem ráfku až 21 palců jsou výrazně rozšířené a na okrajích je chrání robustní plastové lemy.

Volkswagen Amarok: Velký rozvor náprav zdokonaluje proporce

Nový Volkswagen Amarok je s vnější délkou 5 350 milimetrů o 96 mm delší než předchůdce. Rozvor náprav 3 270 mm je o 173 mm delší. Díky tomu mají cestující více prostoru, a to především na zadních sedadlech dvojkabiny. Nárůst rozvoru náprav je tedy výrazně větší než vnější délky. Tím se zkrátily převisy karoserie. Výsledkem jsou ještě atraktivnější proporce a vylepšené terénní vlastnosti díky větším nájezdovým úhlům.

Ke zdokonaleným terénním vlastnostem modelu Amarok, který bude na mnoha trzích sériově vybaven trvalým pohonem všech kol, patří také mnohem větší brodivost pro průjezdy zaplavených úseků. Brodivost byla doposud 500 mm, u nového modelu Amarok to je 800 mm.

Volkswagen, ID.3, skica
Čtete také

Volkswagen odkládá Trinity, e-paliva mají budoucnost

Ve společnosti Volkswagen se zřejmě chystá velká změna. Nový šéf Oliver Blume zastavil nebo změnil řadu projektů zaměřených na elektromobily….

Kvalitní interiér vozů Volkswagen pro profesionální úkoly

Tým designérů značky Volkswagen Užitkové vozy navrhl funkční a velmi kvalitní interiér s přehlednými ovládacími prvky a digitálními displeji. Nabídka displejů sahá od 8,0“ digitálního panelu sdružených přístrojů („Digital Cockpit“, od výbavové linie „Style“ zcela digitální s úhlopříčkou 12,0 palce) až po velmi moderní dotykový displej ve formátu tabletu (úhlopříčka 10,0 palce, od výbavové linie „Style“ sériově s úhlopříčkou 12,0 palce) pro informační a zábavní systém.

Mezi velmi kvalitní detaily patří také další prvky výbavy, například pro Amarok PanAmericana a Amarok Aventura sériově a pro další výbavové linie na přání dodávaný audiosystém Harman Kardon vyvinutý exkluzivně pro model Amarok.  Varianty Amarok PanAmericana a Amarok Aventura jsou sériově vybaveny také přístrojovou deskou s povrchovou úpravou připomínající kůži s kontrastním prošíváním. S prémiovým postavením Amaroku na trhu korespondují navíc jeho nová sedadla. Pro řidiče a spolujezdce vpředu jsou v novém Amaroku vyhrazena ergonomicky koncipovaná sedadla, která jsou ve vyšších stupních výbavy mnohostranně elektricky nastavitelná.

Prostorná otevřená ložná plocha a užitečná hmotnost až 1,16 tuny

Mimořádně prostorná je rovněž otevřená ložná plocha za kabinami verzí DoubleCab i SingleCab. Stejně jako u předchůdce platí, že mezi podběhy zadních kol je dostatečná šířka pro uložení jedné europalety napříč. Verze SingleCab (nebude nabízena na českém trhu) pojme dokonce dvě europalety umístěné napříč. Náklad lze zajistit k podlaze prostřednictvím kotevních ok se zatížitelností až 500 kilogramů. Ostatně nejvyšší užitečná hmotnost vzrostla z jedné tuny na 1,16 tuny. Otevřenou ložnou plochu lze navíc zabezpečit elektricky ovládaným roletovým krytem, který lze ovládat buď přímo z ložné plochy, z interiéru vozidla nebo dálkově prostřednictvím klíčku od vozu.

Pro světoběžníky je zajímavé nejvyšší přípustné statické zatížení střechy 350 kg. Na vůz lze tedy namontovat střešní stan pro čtyři osoby, který bude nabízen jako příslušenství. Přímo z výroby nebo jako příslušenství se bude dodávat řada dalších prvků, například kola z lehké slitiny s průměrem ráfku až 21 palců, terénní pneumatiky (až 18palcové) či různá tažná zařízení. Pro nákladový prostor budou k dispozici nejrůznější doplňky, například držák jízdních kol, multifunkční systém nosičů, manuální verze roletového krytu a více variant stylových ochranných rámů za kabinou.

Pět přeplňovaných motorů s individuální charakteristikou pro jednotlivé trhy

Pro nový Volkswagen Amarok byly vyvinuty čtyři turbodiesely (TDI) a jeden přeplňovaný zážehový motor (TSI). Všech pět motorů kombinuje hospodárnost s vysokým točivým momentem. Například na africkém trhu nalezne uplatnění základní čtyřválec 2.0 TDI s nejvyšším výkonem 110 kW (150 k). Jako další výkonový stupeň bude na mnoha trzích celého světa k dispozici čtyřválcová jednotka TDI 2,0 litru vyladěná na 125 kW (170 k). Jako třetí výkonovou variantu jednotky TDI bude Volkswagen Užitkové vozy nabízet čtyřválec se zdvihovým objemem 2,0 litru a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který poskytuje v závislosti na trhu nejvyšší výkon 150 kW (204 k) nebo 154 kW (209 k).

Jako nové vrcholné TDI se uplatní motor V6 3,0 litru, který nabídne v závislosti na trhu nejvyšší výkon 177 kW (241 k) nebo 184 kW (250 k). Speciálně pro klasické „benzinové“ trhy byl navíc koncipován přeplňovaný zážehový motor 2,3 litru s nejvyšším výkonem 222 kW (302 k). Pro český trh budou k dispozici pouze některé z výše uvedených motorizací.

Nová 10stupňová automatická převodovka a dva systémy 4MOTION

Od výkonu 154 kW budou všechny verze modelu Amarok uvedeny na trh s novou 10stupňovou automatickou převodovkou v sériové výbavě. Pro verzi o výkonu 150 kW bude tato automatická převodovka s elektronickým voličem provozních režimů k dispozici na přání. Nová 10stupňová převodovka nahradí 8stupňovou automatickou převodovku předchůdce. Kromě toho se bude pro různé motory dodávat 6stupňová automatická převodovka nebo 6stupňová, resp. 5stupňová manuální převodovka.

Amarok se bude na mnoha trzích dodávat s pohonem všech kol (4MOTION) v sériové výbavě. V závislosti na regionu a motoru budou k dispozici dva různé systémy 4MOTION: jeden s připojitelným pohonem všech kol v závislosti na situaci a jeden s trvalým pohonem všech kol. Technika poháněcího ústrojí zajistí, že si i nový Amarok poradí s jakýmkoli terénem a v závislosti na verzi motoru zvládne jízdu s přívěsem o hmotnosti až 3,5 tuny.

Zdroj: Volkswagen